Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att komma in på just EN hemsida.


maaxi

Rekommendera Poster

Hej, sen ungefär en vecka tillbaks har jag haft problem med att komma in på www.fragbite.com / www.fragbite.se

 

Jag kan varken komma in på sidan genom FIREFOX eller IE, det funkar inte heller på några andra datorer i huset.

Så det självklara svaret skulle väl vara att sidan är blockad, jag använder ju firefox och så vitt jag vet så måste man ha något tillägg för att kunna blocka sidor i ff och det har jag inte..

 

Annars så använder jag router och jag har gått in i routern och kollat under "Block Sites"

Där fanns det inga sidor listade heller :o

 

Så jag vet inte vad jag ska göra :(

 

Jag kommer in genom proxy dock! Sidan är alltså uppe, den funkar inte för mig bara!

 

[inlägget ändrat 2009-12-29 14:00:19 av maaxi]

[inlägget ändrat 2009-12-29 14:00:32 av maaxi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kommer in när du går via en proxy så bör det ju inte vara något i datorn. Vad har du för internetleverantör? Känner du någon annan med samma leverantör utifall att det är där problemet ligger?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har Telia. Jag bor längst ner i skåne.

 

Njaa, vet inte direkt nån med samma leverantör, men Telia är så stort och rätt många användare på fragbite använder telia och det funkar för dem så vitt jag vet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något allmänt Telia-problem är det ju knappast, men de använder olika DNS-servrar i olika delar av landet.

Hur går det om du skriver in 217.118.212.217 i webbläsarens adressfönster?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står ansluter jättelänge sen står det "Anslutningen avbröts.

Servern på 217.118.212.217 svarar inte."

 

Är det IPn till fragbite?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är Fragbites IP-adress. Då är det inte ett DNS-problem.

 

Kan någon på Fragbite tycka att du uppträtt illa där så att Fragbite kan tänkas ha blockerat dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var exakt det jag kanske tänkte att det skulle vara, men om man kommenterar något dumt så får man bara en bann, vilket gör att man inte kan kommentera/göra nya trådar på ett tag. Fast man kan fortfarande vara inne på sidan!

 

Så jag är inte så säker på att det kan vara så, jag har ju inte heller skrivit något dumt så.

Jag har försökt kontakta admins, utan några större resultat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte hjälper, jag tänkte bara se om det står något om din status som kan vara relevant. Men det står inget särskilt, Vanlig användare och Varningar 0.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah okej! :D

 

Alltså, det måste ju vara att sidan är blockad från min sida? jag har ju absolut ingen stor erfarenhet av att blockera sidor. Så jag kanske har missat något, kanske har råkat blocka den på något sätt.

Har du någon erfarenhet av att blocka sidor?

 

Jag menar, vad jag FÖRSTÅTT när jag kollat i min router så är inte NÅGON sida blockad.

 

Det finns väl inte heller någon funktion i Mozilla Firefox som gör att man blockerar sidan för hela nätverket, om det nu skulle finnas nåt så skulle det väl bara vara för just den datorn du sitter vid.

 

Eller?

 

Aja, jag vet inte ;/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var något i Firefox så skulle det ju bli blockat även när du går via en proxy. Tyvärr så har jag inget tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har kollat i Internet Explorer också ;/

 

 

När jag försöker pinga www.fragbite.com eller 217.118.212.217 genom CMD

 

Så står det "Skickar signaler till fragbite.com blabablbal med 32 byte data"

 

sen

 

"Begäran gjorde timeout."

 

;/

[inlägget ändrat 2009-12-30 00:15:54 av maaxi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...