Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behörighet


Tokimekake

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har köpt en ny dator (windows 7) och har sparat dom gamla filerna i en extern hårddisk. När jag loggar in i mitt konto så kommer det en ruta upp "Du har loggats in med en temporär profil.

Du kan inte komma åt dina filer och filer som har skapats i den

här profilen kommer att raderas när du loggar ut.

Om du vill åtgärda detta loggar du ut och provar att logga in senare.

Se händelseloggen för med information eller kontakta systemadministratören"

Både jag och farsan har kollat men ingen av oss kan fixa det. Någon som kan hjälpa mig?

Kanske är bra för er att veta. Jag är inte admin. Utan har ett standard konto.

 

 

MVH Niklas.

[inlägget ändrat 2009-12-28 13:04:07 av Tokimekake]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag loggar in i mitt konto så kommer det en ruta upp "Du har loggats in med en temporär profil.
Låter som att det har blivit något fel med kontot. Går det bra att inloggad som administratör skapa ett nytt standardkonto som fungerar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det andra standard kontot fungerar kanon, bara mitt som krånglar som vanligt. Det blev lite problem i början så jag tog bort mitt konto och gjorde ett nytt. Då stod det någonting om jag byter lösenord (hade inget lösenord, räckte att man klickade med musen på kontot) då skulle mina filer inte sparas eller något sånt.. Om jag tar bort kontot igen och gör nytt, då tror jag att jag inte kan ha något lösenord.

[inlägget ändrat 2009-12-29 01:01:12 av Tokimekake]

[inlägget ändrat 2009-12-29 01:02:09 av Tokimekake]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att förstå vad du menar, framför allt med meddelanden som inte är exakta, men det är meningen att man ska ha lösenord på sitt konto och kunna byta det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir så när det har blivit något fel på den del av registret som hör till kontot. Du kan pröva med att göra en systemåterställning i felsäkert läge till en tidpunkt när kontot fungerade eller göra ett nytt konto och flytta över filerna som hör till kontot som inte fungerar längre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...