Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! amounts of connections


Aktuellspeedway.se

Rekommendera Poster

Aktuellspeedway.se

Min sida har blivit ned stängd av webbhotellet för "amounts of connections". Supporten på webbhotellet säger bara att jag ska rätta till koden eller inte använda localhost och istället .mysql mer säger dom inte och upprepar bara detta om jag frågar igen. Är det någon som möjligen kan förklara mer om vad det är vi behöver göra, lite mer exakt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antal anslutningar till vaddå?

 

Om du har över lag har för många besökare (på grund av taskiga regler hos webbhotellet) bör du överväga att byta upp dig.

 

Men om jag tolkar det rätt så är det antalet anslutningar till databasen vilket man får optimera.

 

Se till att inte ha fler anslutningar än på vad som behövs. Du kanske kan ha information i sessionsvariablar istället för att läsa upp det vid varje sidladdning.

 

Stäng alla anslutningar innan sidan lästs klart.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

ursäkta att jag lånar tråden men jag har lite samma problem.

 

Hur är igentligen man stänger ner anslutnignar?

Jag vet kommandot, men jag kör med ;

 

include 'connect.php';

 

Hur stänger jag då ner uppkopplingen?

 

Det jag har problem med är jag kör flera anslutnignar på samma php-sida. Kan hända man kan göra på annat sätt förvisso... :)

 

/Hylsan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i slutet av varje sida som använder sig av en dataabsanslutning bör man stänga den.

 

http://php.net/manual/en/function.mysql-close.php

 

 

Fast det du gör är att inkludera en fil, det är inte kommandot för att öppna en databas, men den filen som inkluderas sköter det så titta i connect.php så ser du vad som görs.

[inlägget ändrat 2010-01-21 13:55:09 av Jonas_Bo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jooo...det jag menar är hur hänvisar jag till den instansen ($dbopen) jag skapade i connect.php?

 

okey, jag tänkte lite enkelspårigt. Det verkade gå att köra mysql_close(@dbopen) i "huvud"-php-filen...ibland ser man inte skogen för alla träden.

 

Tänkte lite fel, men Tack för bollplankandet :)

/Hylsan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...