Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WMI - Vista


Staralv

Rekommendera Poster

Hallå på er!

 

Såhär ligger det till. Var lite osäker på vart jag skulle lägga tråden, men hittade inget speciellt relevant så det slutade här.

 

Min flickvän har precis köpt en ny kamera(Canon EOS 450D) med ett minneskort(SDHC 4GB?) och allt fungerar finfint, tills det att minneskortet ska in i datorn. Ingenting händer - alls och datorn jobbar som om ingenting har hänt. Går man sedan in i Den här Datorn och går manuellt in i minneskortet fryser hela explorer.exe och det enda man kan göra i min kunskap är att starta om datorn. Det går sedan inte att starta datorn med minneskortet isatt, utan då fryser det helt efter fönstret där man väljer boot menu och bios etc...

 

Jag har helt enkelt ingen aning alls om vad felet är. När jag går in i Loggboken är det enda jag hittar är ett fel som säger något om WMI, men hur jag löser detta har jag ingen aning om.

 

[log]Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.[/log]

 

Bra att veta är även att andra minneskort fungerar helt utan problem.

 

Albin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni möjlighet att testa minneskortet i en annan dator?

Är det minneskort av samma typ som fungerar eller endast SDHC som inte fungerar? Kan det vara att minneskortsläsaren inte stödjer just SDHC-kort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Det måste vara det som är problemet. De andra korten är inte SDHC så det förklarar en del. Har även fått igång kortet på min bärbara som då verkar ha stöd för det.