Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med anslutning till bredband


tjilin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har problem med mitt internet, är ansluten till mitt bredband (trådlöst via telefonen) men det går inte att komma ut på servern. När jag gör Bredbandsbolagets servicekontroll visar det att brandväggen (Norton) stoppar anslutningen.

 

Har efter samtal med Bredbandsbolaget avinstallerad norton, men ändå kommer Norton upp som brandvägg. Står även som att den är avaktiverad. Har försökt ändra inställningar på windowsbrandvägg istället, men då får jag upp detta meddelande "det går inte att visa inställningar för Windows-brandväggen eftersom tjänsten inte körs. Vill du starta tjänsten Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)? och om jag sedan klickar på ja, kommer ett felmeddelande upp om att tjänsten inte kan startas. Har även testat att gå via kontrollpanelen, men det fungerar inte heller.

 

I samband med detta kom även Avast (som är mitt virusskyddsprogram) upp med felmeddelande: Epostvarning, avast kommer inte kunna skydda inkommande epost (IMAP protokoll) Fel 10050.

 

Tillsaken hör att jag inte ens har nåt e-postprogram till datorn.

 

Har någon nåt förslag på vad jag ska göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton innehåller ju ett antivirusprogram också och det är inte bra att ha två sådana installerade. Nu efter avinstallationen av Norton så kör deras särskilda städprogram för att få bort rester.

http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

 

Du bör väl kunna konfigurera Avast så att epost-kontrollfunktionen är avslagen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...