Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem användarprofiler


SCh

Rekommendera Poster

Jag har två användarprofiler. Om jag efter att ha loggat in med den ena väntar ett tag med att logga in också den andra får jag alltid ett fel att användarprofilen inte kunde loggas in och ett nytt skrivbord öppnas. Loggar jag in de båda profilerna tätt på varandra när datorn startas så uppkommer aldrig detta problem. Jag får följande felmeddelande i händelseloggen Windows-Program: "Registret kunde inte läsas in. Detta kan bero på att det saknas minne eller på felaktig behörighet. INFORMATION - Det går inte att komma åt filen eftersom den används av en annan process. för C:\Users\Stefan\ntuser.dat" samt "Det går inte att läsa in den lokalt lagrade centrala profilen. Detta kan bero på otillräcklig behörighet eller på att den lokala profilen är skadad. INFORMATION - Det går inte att komma åt filen eftersom den används av en annan process."

 

Detta irriterar mycket och jag har förgäves sökt en lösning, ja t.o.m. i PC-För-Allas telefonsupport, utan att få en lösning. Mkt tacksam svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggar jag in de båda profilerna tätt på varandra när datorn startas...

Kan du beskriva lite närmare exakt hur du går till väga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju inte så mycket att beskriva. När jag startat datorn kan jag välja att öppna två användarprofiler. Jag väljer den ena och alla program, skrivbord etc laddas in som tillhör denna profil. Om sedan den andra användaren på datorn väntar, låt säga några timmar, att logga in på sin profil fås detta fel att inte denna profils skrivbord laddas in utan ett nytt temporärt. För att kunna logga in med det vanliga skrivbordet måste datorn startas om och inloggning ske på båda profilerna någorlunda snart efter varandra (inom någon timme).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...