Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Guide för att skapa hemnätverk


deemdanna

Rekommendera Poster

Hej, jag håller på att försöka skapa ett litet nätverk med två datorer och en D-link router. Känner någon till om det finns någon guide någonstans som beskriver hur detta går till?

 

Bredbansdbolagskund som jag är ringde jag deras support; ingen aning där men jag blev rekommenderad att ringa deras betaltjänst Bredbandsexperten.

Den "expert" jag fick tala med var t.ex. obekant med begreppet 'mappning', detta att tilldela en nätverksmapp en enhetsbeteckning, så efter en stund fick jag ge upp.

 

Några tips någon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Jag hastar dit! Vaf..vad i...guiden var ju för XP :/ detta är ju ett Windows 7-forum, n'est-ce pas?

 

[inlägget ändrat 2009-12-24 04:20:23 av deemdanna]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaf..vad i...guiden var ju för XP :/ detta är ju ett Windows 7-forum, n'est-ce pas?

Detta forum är till för programvaran, konfigurationer, inställningar för sitt nätverk, oavsett vilket operativ man använder.

 

Windows 7 har ett eget forum.

 

Du har ju inte talat om vilket operativ du använder, så då var ju inte fel att föreslå den länken.

 

Men det finns en hel del som också är lämpat för både Vista och Windows 7, även om det mesta är skrivet för XP.

 

Man får ta grunderna, och leta upp motsvarande i Vista och Windows 7, så fungerar rätt mycket ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Det var väl en onödigt sur reaktion på försök till hjälp med grunderna... Och i juletider till på köpet! God fortsättning på helgen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...