Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte radera filer


Leif  Eriksson

Rekommendera Poster

Leif  Eriksson

Vista har börjat jäklas med mig, genom att den inte låter mig radera vissa filer/mappar helt plötsligt. Och jag har inte en aning om varför... Detta gäller filmfiler, kan ju tilläggas. Jag vet att det fanns en sån bug i XP, men det problemet räknar jag såklart ska vara försvunnet ur Vista. Har inte haft problemet förrän för några veckor sedan, när flera mappar plötsligt började "bråka" med mig.

 

När jag försöker radera någon av dessa mappar så kommer följande felmeddelande upp:

 

Åtkomst till målmappen nekades

Du måste bekräfta den här åtgärden

 

Så väljer jag givetvis fortsätt, och genast kommer Windows kontroll av filåtgärd upp, precis som om det skulle vara en systemändring jag gett mig in på. Jag tar fortsätt och då kommer denna rutan upp:

 

Åtkomst till målmappen nekades

Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden

 

Då kan jag välja försök igen, och sen så går det bara runt, runt, runt...

 

Jag använder mig av mitt egna användarkonto (det enda som finns på datorn), och det är ett administratörskonto.

 

Har även testat att radera mappen från kommandotolken utan att lyckas, får då bara meddelandet "åtkomst nekad".

 

I mappen finns EN fil, som verkar ställa till det, och hur den ska kunna försvinna, har jag ingen aning om. Har sedan ytterligare en mapp med samma problem. I dessa fall så är det VOB-filer det gäller. Sample-filer för att vara exakt.

 

Någon med några bra idéer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min idé är i alla fall att använda dig av Ultimate Windows Tweaker med vilket du enkelt kan ta över äganderätten till katalogerna och/eller filerna – ange bara att valet ska finnas i högerklick-menyn...

http://www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-v2-a-tweak-ui-for-windows-7-vista

 

[bild bifogad 2009-12-27 02:46:23 av RN]

1177698_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...