Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad händer unte byte av kontantkort till abbonnemang??? HJÄLP


Databecca

Rekommendera Poster

Det är så att jag har just nu ett kontantkort men skall om ett par dagar få mitt nummer överfört till abbonnemang i samma operatör! Har fått hem mitt abbonnemangskort!

 

Men frågan jag vill ställa är? Vad händer med mina pengar på kontantkortet som jag har kvar ????

 

Vad händer när abbonnemanget slås på och då att mitt kontantkortsnummer blir inaktivt och överfört försvinner pengarna eller överförs dom till själva abbonnemanget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara fråga de snälla säljarna som du beställt ditt abbonemang från?

Min gissning är att ja, det kortet är förbrukat, eftersom pengarna är bundna till det numer inaktiva numret. Men som sagt, bäst svar får du från operatörem (jag blir alltid lite förundrad över sådana här frågor på nätet, varför löser ni inte dessa saker direkt med säljarna, ni har de ju i luren när ni handlar?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag har en känsla av att säljarna inte vet något så här komplicerat. I varje fall blev det min uppfattning när jag en gång funderade över att skaffa ny mobil hos en säljare (från operatören)

på ett köpcenter.

Det blev ingen affär. Köpte mobilen kontant och abonnemangslöst hos SIBA.

 

Ett krux är att operatörerna regelbundet byter avtal. När jag hade Telia ADSL från sådär 2001 till 2004 kom ett nytt avtal ungefär en gång om året.

Och hur många säljare kan redovisa villkoren i Microsofts licensavtal för Windows för en kund som funderar på att uppgradera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag har en känsla av att säljarna inte vet något så här komplicera
t.

Självklart gör de det. Springer du på SIBA får du ju skylla dig själv, det är inte de säljarna jag syftar på. Jag pratar om operatörernas egna säljare, de vet precis vad som gäller. Det här är ingen komplicerad fråga och att jämföra det med MS licensdjungel är rätt skumt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer du på SIBA får du ju skylla dig själv, det är inte de säljarna jag syftar på.

 

Jag fattade jannejanne som att han stötte på säljare från operatören på Siba. Sådana brukar ambulera lite från butik till butik. Ena stunden på ICA och andra stunden på någon galleria i sina försök att kränga på någon ett abbonemang.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer med mina pengar på kontantkortet som jag har kvar ????

Beror på operatören, hos några så försvinner dessa pengar, hos några så får du dessa överflyttade, det bästa är att ta kontakt med operatören och fråga dom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos Telia får man pengarna överförda.

 

Jag bytte från kontantkort till abonnemang hos Telia och jag fick mina pengar på kortet överförda till abonemanget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag byter inom samma operatör d.v.s tele2comviq och jag har bytt ifrån comviq kompis kontant till abbonneamng comviq kompis.. Beställning gjorde jag via nätet och hemsidan tele2.se men vid julhelgen har ju inte dessa öppet och det sista jag hörde ifrån dom va att överföring skulle ske efter julhelgen då blir kontantkortet inaktivt vill säga sen hann jag aldrig ställa en ny fråga förens dom kopplade sin chatt offline =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite snabbt med tele2´s "Fråga Sara", fick svaret...

 

Påtankade pengar på ditt kontantkort blir till en samtalspott som du kan ringa för när du byter till mobilabonnemang.

 

Så tydligen får du behålla det du har/hade kvar på ditt kontantkort.

 

 

 

 

[bild bifogad 2009-12-24 19:38:59 av //gästen]

1177405_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack =) sökte också på deras sån sök figur men lyckades inte hitta svaret =O men tack nu vet jag att pengarna inte går förlorade afall =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...