Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bubbla dyker upp, kontakt ej ansluten


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Hej. Varje gång jag startar datorn (Windows 7) dyker det upp en bubbla från högtalarsymbolen i aktivitetsfältet som säger att en kontakt ej är ansluten. Det gör den kanske för att jag inte har anslutit några högtalare...? Men kan man inte få bort den bubblan vid uppstart?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på den lilla vita uppåt-pilen "Visa dolda ikoner" nere till högra listen, och välj anpassa, leta upp "Volym" och välj "Dölj ikon och meddelande", så borde det fungera som du vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, i Windows 7, när jag väljer Anpassa och sedan "Volym" eller "Audio HD Control Panel" får man fram alternativen "Dölj ikon och meddelanden", "Visa endast meddelanden" eller "Visa ikon och medddelanden". Det finns inget alternativ som "visar ikon men döljer meddelanden". Och det finns väl inget annat sätt, så jag får väl leva med det, så länge jag inte kopplat in högtalare. Får väl låta bli att visa volymsymbolen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du enligt ditt första inlägg, inte har anslutit några högtalare ännu, så är det väl helt okej att inte visa volymsymbolen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst - det var bara irriterande att få upp meddelandet varje gång. Men, behöver ibland kontrollera volymen med det headset jag har - om man inte kan göra det på annat sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...