Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem efter uppdatering till win7 med knappen trådlöstnätverk


stormackiz

Rekommendera Poster

jag hittar inte var man väljer vad knappen skall göra, starta och stoppa den trådlösa anslutningen. jag har en packard bell med en knapp på framkanten för trådlöst nätverk. trycker jag på den så lyser den blått med trådlösa startar inte. aktiverar jag den själv så går det inte att stänga av med knappen. vet någon vad man skall hitta på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter tyvärr som du får avaktivera det själv när du inte behöver det. Är det viktigt att du kan aktivera via knappen? Jag tycker mest att det blir ytterligare en felkälla när trådalösa inte fungerar.

 

Mvh

Tobias "Laptobbe" Sundstrand

 

 

 

Att lägga upp länkar som hänvisar till sajter för egen vinning är inte tillåtet här på Eforum, det känner du till sedan tidigare, senast i tråden

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=1175819&abuseclear=1176296

 

Tar därför bort länken ovan enligt Eforums regler.

//gästen - Moderator för Bärbara datorer

 

[inlägget ändrat 2009-12-17 19:23:25 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har jag en knapp till att starta och stoppa trådlösa så vill i alla fall jag ha den i drift. om jag skulle få problem med fjärrkontrollen till tv´n så nog vill jag ha den lagad istället för att gå fram till tv´n och trycka på kanalbyte. alltså, har man en funktion så vill man ha den i funktion.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är sant det är lite irriterande, vet inte varför den skulle göra som den gör dock. Men det borde vara en inställning i Windows eftersom själva knappen fungerar när kortet är aktiverat.

 

Du kan ju testa att installera om drivrutinerna till kortet.

 

Om inte det fungerar skulle jag göra en windowsreparation från installations cd:en för att se om det var någon windowsfil som blivit korrupt.

 

men det mest troliga är att det är ett drivrutinsproblem. Lycka till :)

 

Mvh

Tobias "Laptobbe" Sundstrand

 

 

 

 

Att lägga upp länkar som hänvisar till sajter för egen vinning är fortfarande inte tillåtet här på Eforum.

Länken ovan har tagits bort återigen.

Nu har du ignorerat detta upprepande ggr, vänligt sluta med att avsluta dina inlägg med din länk

 

//gästen - Moderator för Bärbara datorer

 

[inlägget ändrat 2009-12-17 19:29:19 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska prova lite till med att söka i datorn efter inställningar.

annars blir det ett samtal till packard bell. har fått telefonnummer till packards suport via elgiganten (dom var inte villig först att ge ut numret).

 

killen hos packard bell var inte den trevligaste, han frågade var jag köpt win7 och sedan hänvisade han hela tiden till elgiganten eftersom det är dom som har sålt win7. jag förklarade minst 5 gånger att felet jag hade var på programvaran som packard bell hade lagt in i datorn från början.

fick ingen hjälp av killen....... löste problemet med att få bort den dolda partitionen som fanns på hårddisken med att låna ett ex av win xp och påbörja installation och efter att man har formaterat alla partitionerna på HD´n starta om med win 7 installation på en ren hårddisk.

 

så tack vare killen hos packard bell suporten så har jag börjat avråda köp av packard bell datorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...