Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Probbs med nätverket i win95


PeAr

Rekommendera Poster

Cha!

 

Har ett irriterande problem med nätverket under win95. Problemet är att ingen nätverkstrafik tar sig ut från burken, får felkod 10091 (failed to transmit). Datorn är en bärbar sak (Dell), med både nätverkskort och modem (PCMCIA). Har provat att plocka bort dom samt att plocka bort dom ur windows och installera igen, men inget hjälper. Orkar inte ominstallera hela systemet så det vore kul om någon vet

hur man kan åtgärda felet. Det har funkat förut!

Tack på förhand.

 

//PeAr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag tycker att det låter som om dina datorer inte pratar samma språk. Har du provat att installera om TCP/IP under "Nätverk" i kontrollpanelen? Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det har jag provat. Men grejjen är den att när jag t.ex kör ping localhost så får jag detta felmeddelande.

 

//PeAr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag förmodar att du har kollat att IP-adresser och nätmasken är rätt inställda. Du kanske skulle prova att köra med NetBEUI eller IPX/SPX för att kolla om nätverkskorten funkar. TCP/IP kräver mycket mer inställningar än dom andra protokollen, så det är lätt att missa någon inställnig.Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade det själv... det var ett miffoprogg för växling mellan protokoll i netware som hade lagt in uråldriga versioner av winsock-dll:er... lade in dom gamla igen så funkade det! Tack för hjälpen ändå...

 

//PeAr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...