Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta från windows vista till XP, PACAKRD BELL


Mr163

Rekommendera Poster

Har nu haft denna dator i snart ett halvt år då jag köpte den ny från affären. Då kom den med Windows Vista förinstallerat. Jag fick inga drivrutins cdn eller ens några andra cdn med när jag öppnade förpackningen till datorn. Det var bara att jag satte på den och så installerades Vistan.

 

Men nu eftersom jag jobbar med musik så knasar det mellan hårdvaror och vista. Jag är så trött på vista och vill helst byta till Windows XP om det går.

 

Jag har hört massa att de blir strul med drivrutiner och vissa saker inte fungerar när man formaterar från vista till xp. Datorn jag har är en:

 

Packard Bell Imedia A5500 NCD.

 

Hur ska jag göra för att byta till windows xp? Har kollat överallt men hittar ingenting. Hoppas att någon kan hjälpa mig här.

 

EDIT: Jag använder ett externt ljudkort som ansluts via firewire till datorn när jag jobbar med musik. Blir detta ett problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag har hört massa att de blir strul med drivrutiner och vissa saker inte fungerar när man formaterar från vista till xp.

 

Du gör därför bäst i att kolla på datortillverkarens hemsida om där finns drivrutienr för XP innan du börjar installera just det systemet.

 

Hur ska jag göra för att byta till windows xp?

 

http://www.idg.se/2.1085/1.231140/sa-byter-du-tillbaka-till-windows-xp

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Mr163 skrev:

Jag har kollat med Packard bells hemsida och det finns inga Windows XP drivrutiner. Kan man inte göra något annat?

 

Du kan googla litegrann på datorns grafik - och ljudkort. Se om du kan hitta drivrutiner från tillverkarna där på deras respektive hemsidor. Samtidigt kan du kolla om du hittar drivrutiner för nätverk och chipset.

 

SIW kan ge dig detaljerad information om datorns innanmäte:

 

http://www.gtopala.com/

 

...sen är det bara att bege sig ut och söka på Google. :)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...