Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minolta objektiv


namratiug

Rekommendera Poster

Tjaa

Jag har ett antal minolta objektiv (AF 35-105, AF 100-300, AF 24) men ska nu uppgradera till ett digitalt kamerahus o undra ifall ni vet något bra och prisvärt och ifall det finns idag några digitala hus som jag skulle kunna använda mina objektiv till.

MVH / sebbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de kanske de gör vet du några fler märken som de funkar med, vet du ifall det går med canon ?? för de lär ju vara en bra kamera.

/sebbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att dom kan passa på just Sonys kameror är ju att Sony köpte upp Konica-Minoltas systemkameratillverkning för nåt år sen.

Vet dock inte om alla gamla Minoltaobjektiv passar, men det går säkert att googla fram.

Att dom skulle passa på t.ex. Canon kan du nog glömma, om du inte hittar nån adapter. Nä din chans är nog att dom passar på Sony, som dessutom gör utmärkta systemkameror fullt i klass med Nikon och Canon om man håller sig till vettiga prislägen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att dom kan passa på just Sonys kameror är ju att Sony köpte upp Konica-Minoltas systemkameratillverkning för nåt år sen.

Vet dock inte om alla gamla Minoltaobjektiv passar, men det går säkert att googla fram.

Stämmer bra att Sony köpte hela Experts märke, men det var några år sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...