Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudboksspelare/radio


kopparn

Rekommendera Poster

Hej, jag vill ha förslag på bra inte alltför dyr spelare som jag kan lyssna på ljudbok på, men även radio. Det bör väl vara minst 8gb, flashminne och

AAA-batterier på den. Förståss usb för att ladda ner ljuboken. Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia, men det var dåligt med förslag på spelare som man kan ladda ner boken till direkt typ mp3. Eller gör ni så attni köper ljudbok o lägger cd:n på datorn o sen överför till mp3 eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla MP3-spelare klarar att få boken direkt nedladdad till sig om du har den i MP3-format. Har du ljudboken i form av en CD måste du först göra om den till MP3. Så funkar alla MP3-spelare.

 

I ditt fall hade jag köpt en mobiltelefon. Skönt att ha en pryl mindre att släpa på. 8 GB minne och USB är inga problem och det finns flera modeller som har hörlursuttag. Det enda som inte finns är AAA-batterier eftersom de tar för stor plats.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Thomas, har du ex på mobiler eller mp3 inte allför dyra bra, utan abbonemang. Jag är ju endast intresserad av att lyssna på bok, för jag ser dåligt, och radio får gärna va med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser nu att de billigaste mobilerna inte klarar av större minneskort än 2 GB. Den billigaste jag kan hitta som klarar av större minneskort kostar 2 000 utan abonnemang. Den har radio och hörlursutgång, överföring via USB. 4 GB minne ingår. Ett extra minneskort på 8 GB kostar 200 kronor. Telefonen heter Nokia 5630.

 

För enbart MP3-spelare så finns Apple iPod Nano för 1 400 kronor. 8 GB minne och radio.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Thomas den verkar bra. Men hur gör man om man behöver ladda den på semestern där man inte har tillgång till dator . Bäst vore väl då

en mp3 med AA batterier, eller har jag fattat fel? Iof är man ju inte ute o reser så ofta, men man måste väl ha dator för att ladda den?

En annan fråga: När man ska ladda ner boken till datorn o har en krånglande bredbandskoppling när mhur gör man då, har man fler chanser,an köpt boken o nedladdningen bryts?

En fråga till: När man stoppar läsningen finns funktionen att börja där den sluta läsa, jobbigt annars att leta upp var den sluta!

[inlägget ändrat 2009-12-15 03:19:11 av kopparn]

[inlägget ändrat 2009-12-15 03:20:12 av kopparn]

[inlägget ändrat 2009-12-15 03:20:55 av kopparn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur gör man om man behöver ladda den på semestern där man inte har tillgång till dator .

 

Finns en adapter att köpa så man kan ansluta den till ett vägguttag. Kostar 275 kronor.

 

Sen kan du se här vilken typ av elkontakt som används i olika länder, och så finns det adaptrar att köpa för runt hundralappen. De flesta laddare (mobiler, kameror, mp3-spelare) klarar 100-240 V 50-60 Hz, så man behöver i allmänhet ingen omformare.

 

http://www.kjell.com/?page=/support/krossrefrensstarkstrom/

 

När man ska ladda ner boken till datorn o har en krånglande bredbandskoppling när mhur gör man då, har man fler chanser,an köpt boken o nedladdningen bryts?

 

Eftersom det inte spelar någon roll för dem hur många gånger du laddar ner så kan jag inte tänka mig att de har någon begränsning. Men skulle de ha det så får du väl ta ett snack med deras kundservice.

 

När man stoppar läsningen finns funktionen att börja där den sluta läsa, jobbigt annars att leta upp var den sluta!

 

Nu har jag inte använt just iPod Nano, men nog brukar de flesta mp3-spelare i dag fortsätta där man var sist.

 

 

[inlägget ändrat 2009-12-15 13:47:46 av Thomas Tydal]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...