Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Lacro

Windows Live Mail

Rekommendera Poster

Jag har just nu installerat Windows Live Mail i min nya Windows 7 professional dator. Jag har också angett mina 5 st emailadresser.

Samtliga emailadresser hamnar i en spalt på vänstersidan. Och alla emailadresser har sin egen UTKORGEN - INKORGEN - UTKAST - BORTTAGET.

Men jag vill ha uppställningen som jag är van vid från XP och VISTA.

Det ska bara finnas en enda "omgång" av UTKORGEN - INKORGEN - UTKAST - BORTTAGET som gäller för alla mina 5 separata emailadresser.

Som det är nu så måste jag separat kolla varje emailadress om just den har fått mail. Och ska jag Ta Bort något meddelande så måste det göras under den mailadress som fått mailet.

Hur gör jag för att få en enda uppställning med UTKORGEN - INKORGEN - UTKAST - BORTTAGET - istället för som nu - 5 st likadana separata UTKORGEN - INKORGEN - UTKAST - BORTTAGET.

/Lacro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hur gör jag för att få en enda uppställning med UTKORGEN - INKORGEN - UTKAST - BORTTAGET

Jag är inte säker på om du kan få till en sådan funktion i Windows Live Mail. Jag har bara ett E-Postkonto, men jag tror att all ny inkommande e-post borde samlas under "Snabbvyer" i Oläst e-post och Oläst e-post från kontakter. Där kan du snabbt hitta all ny e-post och radera det du inte vill ha kvar. Sen när du vill svara på e-post så blir du nog tvungen att klicka på respektive e-postkonto. EDIT: Jag såg att det även går att svara på e-post från "Snabbvyn" när jag testade.

Det går även att skapa e-postregler för inkommande e-post. Tyvärr funkar det bara för POP e-postkonton. Börja med att "Visa menyrad". På menyraden väljer du Verktyg -> Regler för meddelande -> E-post.

Se bifogad bild

Thomas

[bild bifogad 2009-12-13 12:43:06 av Thomas1]

[inlägget ändrat 2009-12-13 12:57:12 av Thomas1]

1175587_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...