Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spelet kraschar


Mackan__s

Rekommendera Poster

Trots denna dator:

 

AMD Athlon II X2 250 Processor 3,01 GhZ och 3,25 GB Ramminne

 

Och Nvidia Geforce 9800 GT grafikkort

 

Kraschar spelet Call of Duty 4 Modern Warefare och hela skärmen slocknar och man måste starta om datorn. Även om jag inte kör på högsta grafik på allt.

 

Vad kan vara problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova att kolla vad som anges i loggboken!!

 

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

 

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

 

eventvwr.msc & Tryck enter

 

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!

Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

 

/Thomas

Får du ofta rensa datorn? Är datorn seg? Vill du hellre använda datorn till det du tänkt dej? Installera då datorn enligt anvisning på http://www.WinGuider.se så får du en snabb, stabil och säker dator att använda länge!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte fel på datorn skulle jag tro, jag har testat både Call of duty 4 Modern Warfare 1 och 2,

 

Det funkar till en början, grafiken är ursnygg och spelet laggar inte.

 

Men ändå helt plötsligt.. så kraschar spelet helt och hållet, och datorskärmen blir svart, och ett vibrerande ljud likt någon som borrar i maskinen ljuder ur högtalaren.. vad kan detta bero på, har även kollat loggboken och enhetshanteraren efter eventuella maskinvaruproblem. Men hittar inget som kan ha med det att göra...

 

Gör mig besviken när en dator som i sin helhet fungerar kananon, snabb uppstart av windows, program snabba att starta, men spelen kraschar någonstans mitt i...som nämt ovan.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara ett sirenliknande ljud? Sådana ljud används i en del datorer för att indikera överhettning. Finns det något program som visar temperaturer att ladda ner för moderkortet webbsida?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog vara så att processorn inte klarar av det.

 

Jag har en AMD Athlon II x2 250 3.01 GhZ, den ska gå utmärkt att klocka till 3.6 GhZ enligt recencioner. Men har aldrig riktigt vågat mig på att klocka en processor, men en bättre kylarfläkt lär behövas då va?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller vad äre egetnligen bäst? Just nu bär jag på mitt Fijutsi Siemens Scaleo T- p chassi? bör man köpa ett nytt chassi med inbyggda fläktar likt dem från Coolermaster eller MidiTown?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man överklockar så är en bra kylning mycket viktigt, men det är ungefär det enda jag vet om överklockning. Men jag tror inte att du märker någon större skillnad mellan 3,0 och 3,6 GHz på processorn.

 

Det finns också lösa chassifläktar att köpa. Men det kan ju kanske vara något annat så det är ju bra att kolla upp temperaturerna först så man inte köper ett chassi eller fläkt i onödan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror min temp låg på 47-50 C senast jag kollade. Känns som om det borde vara ganska mycket högre än normalt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller det kanske beror just på det dåliga löftflödet i det gamla chassit.

 

även sladdar å skit kan vara i vägen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 grader är ju inget problem, men om det var i vila så måste du kolla vad som händer när du börjar spela. Det gäller ju inte bara processorns temperatur utan det är ju viktigt att även grafikkortet och hårddisken inte blir för varma.

 

Det är alltid bra att försöka få ordning på sladdarna, bunta ihop och vika undan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är ju ett program från moderkortstillverkaren som du snabbt växlar fönster till medan spelet pågår. Ett program från moderkortstillverkaren visar ju säkert rätt temperatur. Andra program som visar temperaturer är tex

HWMonitor: http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

SpeedFan: http://www.almico.com/speedfan.php

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Easy Tune 6 från Gigabyte.

 

Där verkar det som om att datorn är inställd när processorn säger ifrån när tempen överskrider 45 C:S Och 1500 fläktvarv:S

 

Iaf enligt EasyTune 6.

 

ÄR inte det tok för lite?

 

I Easy Tune finns även HWmonitor.

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-12-09 14:16:35 av Mackan__s]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Processor temp vid Idle 42 C____Inställd på 45 C

 

System och varning på 45 C_____Inställd på 45 C

 

Vad är det högsta kritiska läget för min processor?

 

Och vad ska jag ställa in de olika temperaturerna på

 

Om det hjälper så har jag AMD Athlon II X2 250 3 GHz.

 

 

 

[bild bifogad 2009-12-09 15:05:21 av Mackan__s]

[inlägget ändrat 2009-12-09 15:12:35 av Mackan__s]

1174995_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där verkar det som om att datorn är inställd när processorn säger ifrån när tempen överskrider 45 C:S Och 1500 fläktvarv:S

 

Iaf enligt EasyTune 6.

 

ÄR inte det tok för lite?

Jo, det tycker jag också. Jag vet inte var man hittar information vilken temperatur som processorn klarar av, men mer än så ska den ju klara av. Kan du ändra gränsen? I så fall sätt den på 55 grader och se hur datorn fungerar då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ta och testa spelet i början, sedan kolla på temperaturen vad den ligger på.

 

Jag återkommer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det konstiga är att man kan bestämma i Bios att tempen ska vara på 60,70,90 eller 90 grader.

 

Men i EasyTune 6 något helt annat. Jag förstår inte.

 

Blir så frustrerad.

 

Och nej det funkade inte den här gången heller:P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går temperaturen på processorn upp över 45 grader nu?

Hur är det med de andra temperaturerna?

Kan du bifoga en skärmdump på Easy Tune där de där 45 graderna syns så att vi kan se hur det ser ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hinner ju nästan aldrig se tempen innan det kraschar..

 

känns liksom mer som om det borde vara grafikkort.. eller vet inte.

 

För det är liksom skärmen som slocknar och ljudet kommer från högtalarna..

 

Vet inte vad jag ska göra:S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge hinner spelet köra?

Går det att köra spelet i ett fönster i stället för i fullskärm?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag faktiskt inte, ska checka det.

 

 

Nej det verkar inte som om det funkar nej.

[inlägget ändrat 2009-12-09 18:13:46 av Mackan__s]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hann knappt göra det nu:P Eftersom spelet kraschade när jag tryckte på ESC, (paus) men efter omstarten av datorn så låg processorns temp på 49 grader, så under spelets gång skulle jag chansa att tempen låg på 50-60.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...