Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kanske fel fourm?


Mackan__s

Rekommendera Poster

Jag beställde igår runt 20 tiden ett nytt moderkort och processor från komplett.se.

 

Jag har fått alla uppgifter, till och med kolli-numret så att jag kan spåra mitt paket. Men där är problemet. När jag försöker spåra paketet hittar jag det inte. Kan det verkligen vara så att Posten är så sega?

 

Komplett berättar att det är svårt att spåra paketet om det inte är arbetsdagen efter. Vilket det är idag. Statusen från Komplett är att paketet är skickat. Vilket måste betyda att det måste gå att spåra?

 

Eller räknar dem nästa arbetsdag (från och med idag)

eftersom klockan var 20 när jag beställde?

 

Men samtidigt bör ju inte statusen vara "skickad" i så fall?

 

Någon som har vart med om liknande?

 

 

Det här med datorer ... ||---||

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det funkar så att du får ett kollinummer när Komplett sätter adresslappen på ditt paket, men att de lämnar in det på Posten först idag. Sedan brukar Posten inte lägga in något förrän paketet har kommit till en sorteringscentral för det är nog först där som kollinumret läses av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej Tack:)

 

Men tycker ändå det är fel av komplett att ha status "skickad" redan klockan 21 igår kväll.

 

För dem är ju inte ha skickat paketet till posten då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har slängt paketet i en postvagn och ställt på lastkajen, dvs produkten är utanför deras system nu. Posten kommer dit under eftermiddagen idag och hämtar postvagnen och skannar in etiketterna. Därefter syns det i deras system.

 

Fast... mmh... har för mig att man även kan se föraviserade sändningar, att kompletts system skickar uppgift om vilka paket som ska finnas till postens innan det skickas och därmed dyka upp.

 

men var inte orolig, det bör dyka upp på posten under dagen.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej ännu ett par lugnande ord, då är det förhoppningsvis bara att hålla koll på statusen.

 

Men sen har jag ju hört värre historier , så ska nog inte oroa mig.

 

Har hört att paketleveranser sker mellan 17-21 med Posten? Stämmer det..? Har läst det någonstans tror jag.

 

Fortsatt fel forum. Haha:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att paketleveranser sker mellan 17-21 med Posten?
Det är ju bara om man har betalat för hemleverans, normalt så hamnar det ju på ens vanliga postutlämningsställe. Vanliga postpaket tar väl Posten tre dagar på sig att leverera så ta det lugnt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska jag ta det lungt, men har dator abstinens;) Har vart utan dator i två dygn tills igår när jag kom på vad det var för fel med den. Moderkortet;)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde från Dustin kl 11:41 idag.

Order på väg 14:23 enligt e-post

och på Postens hemsida står det

2009-12-01 14:18 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

 

 

Så ska det vara :)

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag fick äntigen en statusuppdatering från Posten, vid samma tidpunkt faktiskt.

 

Om man har beställt hempaket till dörren? Då bör den väl komma ikväll redan va?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paketet ska ju skickas från Kompletts lager till en sorteringsterminal och därifrån till en eller flera distributionscentraler innan det skickas till en lokal central som i sin tur skickar paketet till dig, så det tar ett par dagar. Som det står på http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=deloverview

Hempaket fr 230:- 12:00 1-3 dagar
Och det är alltså räknat från idag klockan 12.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...