Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda återställningspartition utan windows?


Gäst

Rekommendera Poster

Mitt problem började när jag tyckte att datorn gick lite trögt och att det var dags för en ominstallation. Jag har en HP pavilion bärbar dator, den har en recovery partition, och jag hade bränt ut tre återställningsskivor, som jag försökte använda för ominstallationen. Problemet var att den första av dem var trasig, så installationen kom igång men kunde inte fortsätta.

 

Windows går inte att starta alls, och CD är det enda sättet att boota på då datorn inte hittar recovery partitionen. Finns det något sätt att komma åt den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet var att den första av dem var trasig, så installationen kom igång men kunde inte fortsätta.
Då kan det vara lämpligt att kontakta HP-supporten för att få skivor så att du kan ominstallera även om hårddisken går sönder.

 

Man brukar sätta igång återställningen från återställningspartitionen genom att trycka på en särskild tangent vid uppstarten. Står det inget på första bilden som visas efter uppstarten? Har du kollat manualen (brukar gå att ladda ner om du inte hittar den)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt skivor. Tar 2 veckor enligt den mycket snälle killen på HP support. Jag har abstinensbesvär redan.

 

Har prövat vid uppstart, F11 är tangenten, men återställningspartitionen finns inte tillgänglig. Klagar på att "Bootmgr is missing". Kan gå in i Startmeny där det finns:

F1: System Information

F2: System DIagnostics

F9: Boot Device Options

F10: BIOS Setup

F11: System Recovery. Tar mej till "va? vad? finns inte"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att F11 inte fungerar.

Kör det som finns på System Diagnostics utifall att det är något hårdvaruproblem som orsakar att datorn är trög.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...