Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BRA PROGRAM


Mikael MANDG Hansson

Rekommendera Poster

Mikael MANDG Hansson

KAN Ni ge mig ett tips på ett bra program där man kan göra hemsidor i

idag har jag tillgång till:

 

Flash 3

Fireworks

Dreamwaver

Frontpage

homesite

med flera

 

kan ni säga mig vilket som är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det beror väl främst på vad du ska göra.

Ska du designa webbsidor så kan jag inte ge ett bättre råd än att använda DreamWeaver 2.0

programet är näst intill helt kofigureringsbart så att du kan anpassa det efter dina behov. Du kan specificera dina egna menyer och egna mallar. Du gör egna Behaviors, Objects och Commands. Det hanterar CCS, DHTML och i viss mån XML.

Spana in den här sidan

http://people.netscape.com/andreww/dreamweaver/

så får en mängd olika snabbfunktioner som du kan bygga ut DreamWeaver med.

Tilläggas bör dock att, om du ska utnyttja DreamWeaver fullt ut, så bör du ha ganska goda förkunskaper om HTML. Fast även en nybörjare kan nog åstakomma en vanlig sida, då det har ett hyfsat WYSIWYG läge.

Funderar du på att intergrera lite Flash på sidorna, så är nog inte FrontPage att rekomendera. I DreamWeaver däremot så finns det stöd fullt ut (konstigt vore det väl annars) samt att du kan se animationen direkt i editorn.

 

Jag kanske inte är helt neutral i den här frågan då jag själv använder just Flash 3, DreamWeaver och FireWorks, men jag är i vart fall mycket belåten.

 

-Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Fireworks till knapparna på hemsidan och Dreamweaver till designen, Homesite 4.0 följer med Dreamweaver 2.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...