Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn bluescreenar


lurvapan

Rekommendera Poster

Hej! jag formaterade min dator efter att ha haft problem med att datorn tabbade ner hela tiden ungefär var 30:e minut, det blev ganska jobbigt i spel osv.

 

Men iallfall nu till problemet: nu när jag installerade windows igen så har datorn börjat bluescreena, de kommer lite närsomhelst och jag har ingen aning om vad som är fel.

 

Jag valde att datorn inte skulle starta om direkt efter bluescreen så jag kunde se vad som stod, och fick fram

 

DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

STOP: 0¤000000D1 (0¤00000000, 0¤00000002, 0¤00000000, 0¤00000000

 

tackar på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu när jag installerade windows igen så har datorn börjat bluescreena

Vad heter din dator. Vilka drivrutiner har du installerat? Vilket grafikkort har du? Vad heter moderkortet?

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur menar du vad min dator heter?

 

jag har installerat i princip allt från windows update och grafikkortets senaste drivrutiner. Mitt grafikkort är Geforce 250 gts och mitt moderkort är MSI P35 NEO-f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag försökte installera den där drivrutinen du länkade, men efter att ha installerat ungefär 2 st så laddar den i flera minuter och till slut står det "ett okänt fel har uppstått" och avslutas installeringen

 

Datorn är eget ihopplock från komplett

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick in på sidan och tryckte på live update, men när jag ska trycka på "Search for the newest drivers now." så kommer det bara att det är fel på sidan nere i hörnet på internet och det händer ingenting när jag trycker där!

 

satans vad krångligt det skall vara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu funkade den första länken du skickade! jag testade att installera den igen bara för att kolla för säkerhets skull när live updaten inte fungerade och då gick det utan problem O.o

 

så nu har jag installerat den

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satt och spelade counter-strike nyss och så fick jag en bluescreen till.

 

denna gång stod det: BAD_POOL_CALLER

 

STOP: 0¤000000C2 (0¤00000007, 0¤0000113D, 0¤08040008, 0¤86E4FB50

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL och BAD_POOL_CALLER tyder på att du har problem med drivrutiner eller eventuellt någon hårdvara som är trasig.

 

Ett sätt att lösa problemet kan vara att installera om Windows igen.

Jag brukar tanka hem alla ServicePack och drivrutiner och spara dom på ett Usb-minne (eller en annan partition på hårddisken) innan jag börjar med ominstallationen.

 

Först så kopplar jag bort nätverkskabeln så att datorn inte kan ansluta till internet under installationen eftersom datorn är helt oskyddad. Sen så installerar jag Windows och alla servicepack. Efter det så installerar jag chipsetdrivrutinen. När det är klart så installerar jag resten av drivrutinerna.

 

När datorn är installerad klart så installerar jag antivirusprogrammet och ansluter till WinUpdate och hämtar hem alla uppdateringar.

 

Eventuellt så kan du hitta något tips ang. blåskärmar här:

http://tinyurl.com/yf2t328

 

Thomas

 

[inlägget ändrat 2009-11-29 19:06:51 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...