Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows startar inte


Sokrates

Rekommendera Poster

Hej,

vore väldigt tacksam om jag kunde få hjälp med detta. Har sett en del liknande trådar, men känner mig inte tillräckligt säker för att gå vidare.

 

Har en Fujitsu Siemens Scaleo på vilken min son spelade Team Fortress, som började lagga, varefter en "svart skärm med vit text kom upp". Sannolikt startade datorn om, men kom inte vidare pga en minnespinne som satt kvar. Efter att denna tagits bort hamnade datorn i en loop, med ett meddelande som börjar "Windows kunde inte startas. Det kanske beror på en ändring i maskin- eller programvara" Sedan ges möjligheten att starta normalt, i olika felsäkra lägen och med senast fungerande konfiguration. Inget av dessa alternativ fungerar, inte heller med mitt återställningsprogram Back on Track, det slutar med att samma meddelandeskärm återkommer.

 

Jag har en recovery-CD från Fujitsu Siemens, men här står tydligt att alla data försvinner om man kör denna. Är det läge att göra detta ändå, eller går det att komma runt på något sätt?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan försöka med att rädda viktiga filer genom att flytta över hårddisken till en annan dator som extradisk. Ibland så är märkesdatorer utrustade med ett återställningsprogram som man startar genom att trycka på en särskild tangent på en gång vid uppstarten och med det återställningsprogrammet har man fler möjligheter än med recovery-skivan. Kolla om du hittar något i manualen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...