Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ultimata telefonen


nickeb94

Rekommendera Poster

Hej jag är lite tidig ute men till hösten ska jag börja på naturvetenskaps programmet på gymnasiet och jag och min farsa har bestämt att jag ska köpa en "handdator" och en mac dator. Så det jag undrar är vilken telefon tycker ni att man ska skaffa. Den ska kunna ansluta till datorn trådlöst och enkelt. Jag skulle vilja kunna lägga in ett schema på telefonen. Kunna titta och redigera word document. Och ha fler smarta funktioner.

Hade tankarna på apples iphone vad tror ni om det?

 

MVH Niclas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda mac-integration jag provat med min HTC HD2 är att använda den som "modem" och det fungerade skitfint.

 

Dessutom så ingår ju Office Mobile i telefonen så Word och excel filer redigeras utan problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone 3gs tycker jag värkar ypperligt, speciellt om du tänkt haft en mac dator till. Som handen i hansken.

 

Mad iPhonen kan du läsa word dokument men ej redigera dessa, detta är dock inget att oroa sig för då du via app store enkelt kan köpa program kapabla till det för en ganska billig slant. (vill minnas 75:-)

 

Appstore är faktiskt en av de största fördelar som jag ser med iPhonen (samt även ipod touch). Tillgången på över 100.000 program är värkligen inte dåligt, och även om många utav dessa programen är helt onödiga i klass med "iFart" så finns det även välldigt många kapabla program där ute, många helt gratis!

 

Nackdel med iPhone är att den egentligen inte är en smartphone, det beror på hur man ser på det hela, för den klarar egentligen bara att köra 1 program åt gången (fast givetvis kan du spela musik i bakgrunden) vill du ha mer program "igång" så sker detta med så kallade "push notiser" - fördelen men detta är att telefonen är mycket snabba och aldrig (okej har väll hänt 1-2 ggr) hängt sig eller laggat!

[inlägget ändrat 2009-11-30 15:14:20 av Gurre G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker verkligen du ska titta på Nokias E-serie! Det är ett antal i mtt tycke riktigt bra telefoner. Vill man kunna skriva med vanligt tangentbord finns E75 men rekommenderar Nokia E52 som inte alls kostar så mycket men har de allra flesta av de funktioner som de dyrare telefonerna har. Själv har jag Nokia E51 och har använt mig av de funktioner du pratat om. Full epostintegration så eposten funkar som SMS tycker är +. Sedan har den fullt SIP stöd så du kan t.ex. skaffa dig ett "gratis" hemnummer via Phonzo och ringa för en bråkdel av priset för mobilsamtal direkt utan krångel. Den har inbyggd skrivartjänst så epostbrev, PDF och Worddokument går att skriva ut direkt om du har en trådlös skrivare i närheten, t.e.x. kopplad till Wlan eller Bluetooth.

Vill du skriva med "vanligt" tangentbord så funkar det oxå direkt med Mac:ens Bluetooth tangentbord om man har tillgång till ett.

 

Själv använder jag den också titt som tätt för trådlös internet, antingen via kabel/bluetooth men också som en trådlös router. Perfekt om man är iväg någonstans och sitter några med varsin bärbara dator ute i bushen/ på stranden eller stugan, trycker på en knapp i mobilen och på 5 sekunder finns det en trådlös Hotspot att koppla upp sina bärbara datorer mot, utan krångliga inställningar.

 

Själv använder jag min E51 som fjärrkontroll till TV:n också, men det kanske är överkurs nu i dessa dagar då IR verkar försvinna från mobiltelefoner.

 

E52 har också en väldigt lång standby tid. Ställer du ner den till GSM i stället för Dual mode så räcker det några veckor mellan laddningarna ;-)

 

Men framförallt, knalla ner till minst ett par mobiltelefonbutiker och jämför och fråga. Kräv att få prova dem och köp inte grisen i säcken!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...