Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program utan att programmera?


Hansen88

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vänligen kolla bilden jag bifogar. Jag tror bilden förklarar det mesta. Du får valmöjlighet att fylla i 3 alternativ, beroende på vad du svarar så dyker olika bilder upp. Trycker du på en bild förstoras bilden i fönstret ovanför. Vinklar och text behöver inte vara med.

 

Av olika anledningar vill jag inte lägga pengar på att någon faktiskt utvecklar programmet.

 

Finns det något sätt jag kan skapa ett liknande program utan att programmerare? Tänker på tex program som Powerpoint etc. (behöver inte ha med exakt alla dom funktioner som jag har med på bilden)

 

MVH

Hansen

 

[bild bifogad 2009-11-25 02:30:57 av Hansen88]

1172637_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver programmering för detta, i Actionscript (flash) lämpligtvis om det skall se som bilden visar.

Annars går det med javascript och server-språk, detta för att lättare kunna vidareutveckla med mer/annan information och bilder m m.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad deras program heter idag, men förr hade Adobe/Macromedia ett program kallat Director. Det användes ofta som ett "enkelt" verktyg för att skapa spel och presentationer. Hinner inte kolla upp mer, men wikka på det så hittar du nog dess nuvarande namn. Viss scriptning kommer behövas, men inte på programmeringsnivå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Director (detta underbara program) heter fortfarande Director och är nu uppe i version 11.5.

 

För mig ser det dock ut som att det ska vara en databas i grunden.

Fast det kanske bara är jag som övertolkar antalet bilar som ska kunna väljas och sorterinsgmöjligheterna.?

 

och å andra sidan så är det inget som hindrar att man kopplar en databas mot Director 8om man vet vad man gör) Utan programmeringen ser jag dock att det blir svårt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första versionen skall bara vara för att testa och visa upp. En demostrationsversion, och absolut inget 'seriöst'. Sen får jag anlita en programmerare.

 

Enda kravet är egentligen att: Klickar du på ett speciellt ställe, tex. Volvo, då ska du komma till nästa bild som visar volvo bilder. Så behöver inte vara ett 'program', utan ett smartare bildspel går också bra!

 

Microsoft Visio

Microsoft Frontpage

Microsoft Publisher

Microsoft Project

 

Adobe Director

 

Kan något av de programen hjälpa mig?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...