Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Illustrator/Freehand


LinusVuorio

Rekommendera Poster

Jag föredrar FreeHand, men det är mest en smaksak i dagens läge då de är likvärdiga i funktioner och prestanda.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Augustsson

Jag föredrar Illustrator, men det är mest en smaksak i dagens läge, då de är likvärdiga i funktioner och prestanda...

 

/Pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en sak undrar jag ännu, InDesign är ju inte egentligen så dyrt, men finns det några andra alternativ med vilka man kan göra små, t ex ensidiga publikationer. Jag har redan publisher... Vilket program är bäst för sådant, förutom PageMaker, InDesign, QuarkXpress.

 

Ännu har jag en fråga. Är InDesign 1.5 tillräckligt bra när man tänker på att vad det kostar?

 

--Linus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag föredrar Freehand, men så har jag jobbat med det sen version 2 också. jag har aldrig kommit in i Illustrator..

 

Kör fortfarande Freehand 3 ibland. kan det mesta som FH 8(som jag kör annars) men är snabb som ett scrollat troll och tar typ 2 meg minne, helt fantastiskt kul med vintage program.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Augustsson

Den enda fördelen med InDesign är priset... Om du redan har Pagemaker eller Quark, så fortsätt med dom programmen istället. Jag anser att Adobe har stoppat in alldeles för många funktioner i InDesign, och att det därför har blivit ett väldigt tungrott och bökigt program. Jag jobbar på prepress på ett tryckeri, och, visst, InDesign fungerar, men det är väldigt bökigt. Så, trots det låga priset, undvik InDesign om du ska göra trycksaker! (Själv anser jag att Quark är klart bäst. Men, det är alldeles för dyrt!)

 

/Pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...