Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker Starkt Dsl-Modem!


jakooob

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag söker ett dsl-modem som klarar minst 24 mbit/s ner och minst 2.5 mibit/s upp. Helst vill jag inte att det ska ha någon brandvägg så jag ska ha en router efter. Men finns det brandvägg och den går att inaktivera är det inget problem!

 

alltså bara ett dsl-modem. ingen kombinerad router och modem, jag har en speciell gamingrouter som jag ska ha efter modemet.

 

Ska få telia 12/24 med cs 2.5 upp vill därför inte strypa uploaden.

 

Jag hittar bara http://www.webhallen.com/prod.php?id=73136&view=2 med 1.5 mbit/s upload vill ha ända till 2.5 mbit/s.

 

Kan tillägga att jag har ett "P-660H Triple Play (Black)" modem sen förut men om jag förstår det rätt måste man uppgradera firmware i den för att den ska klara 3.5 mbit/s. Men jag kan bara hitta firmware för "P-660H-61 Triple Play (Black)" på zyxels hemsida fungerar denna frimware för mitt "P-660H Triple Play (Black)" ?

 

 

mvh Jakob

 

[inlägget ändrat 2009-11-24 21:51:10 av jakooob]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet men jag vill använda min gaming router!

 

? Och vad är problemet med det?

 

Du får ett modem av Telia som stödjer den tjänst du vill använda. Skulle du ev få ett modem kombinerat med en router kan du alltid slå av routing-funktionaliteten så att du effektivt endast har ett modem.

 

Sedan kan du sätta vilken router/bredbandsdelare/brandvägg etc du vill bakom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...