Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP formatering, internet vill inte installeras.


Blossing

Rekommendera Poster

Tjo!

 

Under mina år har jag formaterat med hjälp av en såklart XP skiva. Bootat från start och sen formaterar ett nytt windows XP.

 

Varje gång formatering är färdig och när windows är färdigt installeras. Precis innan jag kommer in på windows (strax efter formateringen) så kommer det upp en blå ruta med en boll med ett frågetecken på. Jag klickar nästa för att sen välja vad mitt användar konto ska heta etc. Alltid just där vid blåa rutan så har windows sagt åt sig aoutomatiskt att nu ska vi söka efter i fall du har internet! Vips så har jag internet om jag har en internet sladd i! Så enkelt, har det alltid varit.

 

Men nu meddelar inte windows mig det längre efter varje formatering, har provat att formatera om 100 gånger nu med och utan internet sladd flera gånger. Det vill endå inte söka ifall jag har internet precis innan jag kommer in på windows efter formateringen.

 

Hjälp!?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag minns inte vad som händer om nätverkskortet är defekt eller ej blivit installerat under XP installationen,Kanske momentet hoppas över.

 

Men kolla i enhantshanteraren om kortet är installerat .frågetecken utropsteckenOkänd enhet kan också vara kortet.

 

Är det fel så får man i första hand hämta drivrutin hos supporten för märkesdatorn

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svar!

 

Med hjälp av dig så installerade jag drivrutinen och fick det o funka! Bugar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...