Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Your folder can't be shared"


bengt11

Rekommendera Poster

Enkelhet är allt! Något som Microsoft tydligen inte vet vad det innebär... Som "vanlig" användare ska man väl ha fulla rättigheter till allt på sin egen dator utan att behöva tänka på Admin och hålla på med en massa DOS-kommandon (som jag läst om som "lösningar" på andra ställen)? Som om man skulle köpa en ny bil och behöva använda vev för att starta den... Eller att jag skulle låta någon annan öppna dörren för mig innan jag kunde komma in i bilen...

 

Installerade W7, första gången angavs jag som Admin vid uppstart. Nästa gång fanns två inloggningsmöjligheter, Admin och jag (nu utan admin-rättigheter). Loggade in som mig själv (det är bara jag och min dator), försökte komma in i vissa mappar men utan resultat. Har loggat in även som Admin och försökt ändra till fulla rättigheter för båda kontona, ändå kommer jag inte in i vissa mappar, t ex Documents and Settings. Får meddelandet "Your folder can't be shared" - utan någon mer information varför det inte går... :-(

 

Vad innebär "Special permissions"? Detta har jag inte lyckats ändra.

 

Tacksam för svar - för på Microsofts webplats ges inget resultat om man söker på "Your folder can't be shared"... Bing-O!!

 

En kollega har inte haft några problem att komma in i sina mappar - märkligt...

[inlägget ändrat 2009-11-23 10:35:15 av bengt11]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Documents and Settings är ingen mapp i Vista och Windows 7 utan endast en länk (genväg) till mappen Användare. Så om du öppnar mappen Användare direkt i stället så ska du se att det går bra.

 

Det finns också fler sådana mappar.

 

[inlägget ändrat 2009-11-23 11:11:40 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...