Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Recovery-fråga


Sagittarius

Rekommendera Poster

Jag ska lämna tillbaka en nyinköpt dator som jag är missnöjd med, och har gjort en recovery för att få bort mina filer och inställningar. Nu undrar jag om det går att stoppa recoveryn innan man väljer användarkonto, datornamn osv (för då blir det ju återigen mina egna inställningar). Om jag bara stänger av med strömbrytaren får jag upp meddelande om felaktig avstängning när jag startar om. Finns det något annat sätt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Det verkar inte vara så noga med det där.

 

Min sambo köpte en bärbar dator som någon lämnat tillbaka till affären. Vet inte varför, men i alla fall när hon startade datorn var allt såsom användaren haft datorn tidigare med alla inställningar. MSN, skrivbordsbakgrund och allt annat var personligt.

 

För att bli av med allt fick vi formatera och installera om allt från början. Lite tråkigt, men det får man kanske leva med när man köper sådana datorer.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man förutsätter ju att butiken återställer en dator som kommer in på retur till säljbart skick igen, men tydligen är så inte fallet alltid?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar jag om det går att stoppa recoveryn innan man väljer användarkonto, datornamn osv (för då blir det ju återigen mina egna inställningar). Om jag bara stänger av med strömbrytaren får jag upp meddelande om felaktig avstängning när jag startar om. Finns det något annat sätt?
Välj användar- och datornamn som är anonyma, typ Ägare och Dator1. Några särskilda personliga inställningar i övrigt behöver man väl inte göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...