Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 XP-mode


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

 

Måste man installera ett separat antivirusprogram i den virtuella pc som XP-mode skapar? Jag har Norton installerat på datorn men när jag skapade det virtuella skrivbordet får jag besked om att den inte är skyddad.

 

Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på vad man gör i XP-moden. Om man inte installerar konstiga saker och inte surfar så ska det väl inte behövas. Annars så kan du ju installera t ex gratis Avast eller Antivir.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Jovisst kan jag alltid installera ett virusprogram även i det virtuella utrymmet, men jag var intresserad av hur det funkar - om det ordinarie virusprogrammet inte skyddar detta. Jag är inte så bevandrad i virtuella utrymmen.

 

Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton kommer nog inte att se de filer som öppnas inuti XP-moden och kan därmed inte larma för den. Möjligen att Norton kommer att skanna filer som laddas ner till XP-moden eftersom de passerar Windows 7. De filer som jag laddar ner till någon av mina virtuella installationer (XP-moden är en typ av det) i VirtualBox kontrolleras av Avira Premium i min Vista-dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag inser att det nog är säkrast med dubbla antivirusprogram. Även om jag inte använder det virtuella utrymmet mot nätet så finns ju uppkopplingen där och då vet man väl aldrig var som tar sig in.

 

Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det går ju inte att göra intrång utifrån internet till XP-moden, det stoppar brandväggen i Windows 7, om det var det du menade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...