Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

låg sytemrekomendations spel


karl123456789

Rekommendera Poster

karl123456789

Hej! Jag letar efter något roligt spel som man ska kunna köra på min eee pc 1000h med en 1.6 ghz processor med möjlighet till överklocknig till 1.7 ghz. Det ska gärna vara fps men jag spelar nästan bara det så det kan vara kul med lite omväxling. Det ska gärna finnas en demo till spelet som man kan testa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Steam så har du ju klassiska DOOM och Kings Quest. Toppenspel som antagligen fungerar fint på en eee.

 

Eller rättare sagt, Kings Quest har jag spelat utan problem på första generationens eee. Så det kommer fungera skitfint.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

far cry 1 //vet inte, men testa :D

Skulle inte tro det, det var krävande redan på sin tid.

Spel som bygger på Unreal3-motorn tycker jag dock fungerar väldigt väl på ganska lågpresterande burkar. Likaså Half-Life-serien och många andra. Jag kan faktiskt tillochmed (nästan) rekommendera nya CoD. Med min usla laptop spelar motorn som en gud, har bara problem med att inga texter visas som de skall. Men spelmotorn i sig är utvecklad av intelligenta personer, ingen frågan om saken. Vissa spelhus leker alltför mycket med möjligheterna med nya grafikkort och DirectX-bibliotek och gör sina spelmotorer så larvigt krävande att du behöver sitta i en igloo för att inte bränna datorn till en metallklump på golvet. Sådana spel bojkottar jag så långt det går (Crysis t.ex var ett sådant. Överreklamerat jävla skitspel i mina ögon, likt dagens överdimensionerade katastroffilmer där man bara öser över folk effekter).

 

Tacka vet jag halvtaskig grafik, med bra story, kontroller som reagerar som man förväntar sig och noll lagg, oavsett datorprestanda.

 

(Half-Life rules! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gärna vara fps men jag spelar nästan bara det så det kan vara kul med lite omväxling.

Om du kan tänkas gilla rollspel så får Baldur's Gate II inkl expansionen Throne of Baal inte missas.

 

Annars är ju Quake en klassiker som folk spelade på arbetsplatserna för tio år sen eller så (alltid kul att kötta ihjäl arbetskompisen ;-)). Grafiken är grymt pixlig men går att modernisera med patch/mod. Sen är Quake II en lång fortsättning. På den tiden var FPS, t ex Unreal (bör inte missas), tämligen långa spel vilket de inte är idag – det är väldigt dyrt att utveckla spel idag och en svensk spelproduktion har mycket högre budget än en svensk filmproduktion.

 

P.S. Handlingen i Quake IV (som dessvärre blir för tungt) tar vid där den slutade i tvåan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den tiden var FPS, t ex Unreal (bör inte missas), tämligen långa spel vilket de inte är idag

Ett väldigt bra och långt (story- och utmaningsmässigt) FPS var Tribes:Vengeance, ett spel som knappast marknadsfördes när det släpptes med som är fantastiskt underhållande och en storyline som faktiskt drog in mig i mörkret under ett par veckor. Den byggde på en ganska tungt modifierad Unreal 2-motor och måste upplevas. Funkar bra på riktigt gamla burkar också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...