Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anysee E30 plus - Boxerkort - Problem med betalkanaler


schenjon

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag hivade ut mitt projekt om att använda en gammal Sagembox till HTPC´n med koppling till diverse TV-kort mm,,, det gick sådär. Istället gjorde jag ett inpulsköp av ett Anysee E30 plus med plats för Boxerkortet.

 

Installation och kanalsökning mm gick bra. Jag får in de marksända kanalerna utan problem, men, de kodade kanalerna är det värre med.

 

Jag fick igång Canal+ en gång efter några timmar, men sen när jag bytte kanal så ville det sig inte med de kodade kanalerna. Jag har låtit kortet sitta i i timmar för att den ska "koda av sig", men det ska väl inte behöva sitta i halva dagen för att byta kanal?

 

Jag har uppdaterat drivisar och allt för Win 7 och programvaran för Anysee, men utan nåt listigt resultat. Även provat att köra i kompatibilitetsläge för Vista och XP.

 

Nån som har någon idé?

 

/ H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ni borde nog, om den inte redan är installerad,installera den senaste uppdateringen.Observera märktexten om avinstallation av den gamla först.

 

Sen kan man ju välja om man skall använda Media Center eller Anysee s program.Det är ej säkert att Media Center kan hantera kortet fullt ut.

 

WIN 7 nämns inte som OP men Vista så chansen finns att det ändå skall fungera i WIN7

 

http://www.anysee.se/downloads.html

 

De har tydligen också support och FAQ så man kan nog få besked om betalkanaler skall kunna visas i WIN7

 

LARSAS

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-21 14:45:38 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat uppgradera allt till senaste osv. men det hjälper inte!

skrev till svenska supporten men dom verka inte fatta någonting! dom sa bara att det borde fungera, sen sa dom att det e väl bara o vänta tills det kommer en ny version till win 7 :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jo jag höll på hela helgen med detta mög. Först var jag uppe och tweakade in antennen,,, den kan jag inte skylla på nu iaf. Jag avinstallerade allt som hade med Anysee att göra,,,, laddade ner den senaste versionen från anysee.se och la in den senaste drivisen som finns på anysee.com.

 

Alla fria kanaler funkar perfekt,,, men de andra,,,, nope. Med ett undantag (eller två) Animal channel och TV4 fakta fungerar av någon anledning,,, dock med en del fördröjning. Skumt.

 

HTPC är alltså installerad med Win7 Ultimate.

 

Gjorde då denna test. Kopplade in min bärbara och installerade programmet på den och använde samma antennkabel och plats som HTPC´n. Varenda kanal fungerade som de skulle. Här kör jag XP Pro.

 

Det känns som att det är Win7 som spökar. Dock har jag testat att starta Anysee i kompatibilitetsläge för XP servpack 2 och 3, Vista och Vista med SP1. Inget av ovanstående fungerar.

 

Har mailat supporten på Anysee, men inte fått nåt svar.

 

Fortsättning följer...........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej,

 

Jag hade också problem med Boxer, men installerade driver från nedanstående länk och efter det fungerar 3:an, 5:an osv.

 

http://www.anysee.com/eng/download/anyseeE30_view.php?strTbname=tblDownloadEng&intCatgory=1&intCatgory2=&strMode=content&intNum=39&intReadNum=1733&intDownNum=0&strAdminOp=N&intPage=1&sltSearch=&txtSearchString=

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade det som du sa Blasmurf! det hjälpte inte mig dock :(

Fortfarande samma problem!

 

Ladda ner dem drivisarna du länkade till o det senaste anysee viewer på www.anysee.se!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat massa olika drivutiner från olika sidor både .fi .nl + .se sidan. Som jag har märkt så fungerar det klockrent i Windows Vista 32-bit.

 

Men det fungerar inte bra alls i Windows Vista 64-bit eller Windows 7 32-bit samt 64-bit. Riktigt trist att dom inte kan få fram programvara och drivrutiner som fungerar. Har mailar svenska supporten och ingen svar. som en del andra har gjort.

 

Blir väll att installera om och lägga in Vista 32-bit känns ju mindre bra.

 

Kör också Boxer och betalkanalerna blir det bara svart ruta men vissa går. Som animal tex.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm....Jag har samma problem. Dock har jag prövat med ett äldre programkort från Boxer och då fungerar det. Mitt nya programkort är av versionen 3.5 och efter att ha pratat med Boxers kundtjänst så har jag fått klart för mig att man byter något som har med krypteringen att göra mellan versionerna på korten. När man har en Boxer certifierad hårdvara garanteras att nya versioner fungerar, men när det gäller ocertifierad hårdvara såsom AnySee så måste tillverkaren uppgradera sin programvara för att fungera med den nya krypteringen.

 

Det innebär att Anysee måste komma ut med en ny drivrutin som har stöd för den nya versionen av Boxers kort. Jag har mailat AnySees utvecklare i Holland i morse för att göra dem uppmärksamma på detta och hoppas på att få svar så fort som möjligt och även att de bifogar en ny uppdaterad drivrutin.

 

Mvh

Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag installerade först härifrån:

 

http://rosevalley-networks.net/infusions/pro_download_panel/download.php?did=5

 

Detta hjälpte inte. Men sedan installerade jag även endast drivrutinen från följande sajt: (Avinstallerade inte 2.1.0)

 

http://www.anysee.com/eng/download/anyseeE30_view.php?strTbname=tblDownloadEng&intCatgory=1&intCatgory2=&strMode=content&intNum=39&intReadNum=1733&intDownNum=0&strAdminOp=N&intPage=1&sltSearch=&txtSearchString=#

 

och numera funkar även Boxer-kanalerna min pc med Windows 7 Professional.

 

Hoppas det hjälper.

 

 

[inlägget ändrat 2009-12-10 23:02:37 av Blasmurf]

[inlägget ändrat 2009-12-10 23:04:35 av Blasmurf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har samma problem som i med betal kanaler och win7! Har

 

Länken till anysee.com/... hemsida fungerar inte längre, har någon lust och lägga dit en ny som fungerar eller tala om exakt vilken programvara/drivers det gäller.

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.anysee.com/eng/download/TC_Series_1.php?intCategory2=1

 

 

No 10 är den senaste som enligt texten (klicka på Version:----)även stöder WIN 7-

 

det är väl bara att testa och rapportera gärna hur det gick-

 

LARSAS

 

Under fliken support "How to update..." skall du avinstallera driver och program först innan senaste driver och program installeras.

[inlägget ändrat 2010-01-02 10:23:56 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat och det fungerar inte med betal kanaler med den versionen!

(20091105)

 

Det konstiga är om jag kör 20090820 drivisarna så fungerar inte betal kanalerna live eller med timeshift. Men jag kan spela in betal kanaler...skumt värre! Förklara det!!

 

Medans i 20091105 så kan jag varken se dem live eller spela in!

 

Något måste vara fel med drivisarna som gör att man kanske måste installera in allt i "rätt" ordning!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

 

Kanske någon kan länka till driver och program som fungerar.

 

Är det någon skillnad på att använda Windows Media Center eller Anysee som program?.Min egen Pinnaclemottagare fungerar i Win 7 endast med WMC.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anysees programvara är inte så vidare bra, den saknar en hel del funktioner jämfört med WMC! I anysees egen programvara fungerar fria och betal kanalerna perfekt!!

 

Men jag är inte nöjd med anysees program!

 

Har provat en massa versioner av drivisarna och programvaran och inget fungerar för mig medans för andra fungerar det!

[inlägget ändrat 2010-01-02 14:27:19 av hocke_se]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har fått detta att fungera nu.... Jag gjorde som en ovanstående skribent skrev och avinstallerade Anysee och installerade Betaversionen 2.1.0 och sedan den nyaste drivisen.

 

Kommer inte ihåg vilken ordning då det var en jäkla massa avinstallationer och installationer. Dock så krävs det 2.1.0,,, 2.0.6 funkar helt enkelt inte med Win 7.

 

Mvh / H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har följt denna tråden med intresse. Jag hade liknande problem med min Anysee och Vista premium. Då var problemet att jag inte kunde installera TV packet på vista pga att jag inte hade en OEM installation :thumbsdown:.

 

När jag nu har uppdaterat till Windows 7, så skall ju detta vara löst. Men ack!

 

Jag har gjort som ni har gjort ovan men får det inte att fungera. Men mitt MCE klagar på att kanalen är kodad, dvs min Anysee hittar inte boxer kortet (den gjorde det i Vista om man körde Viewern) Så något verkar vara skumt med drivrutirnerna.

 

Någon som har några idéer? Eller har någon en annan tuner som har bättre programmerare bakom??

 

MVH Pidde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerade Anysee kortet i Windows Vista med kodade kanaler i MCE?

 

 

Dessa kort ska klara det

-Hauppauge

-TerraTec Cinergy C PCI& CI, HD-sup DVB-C(Cable-TV), med CI internal module

 

Men jag har inte provat den själv, det jag har provat är floppdtv det fungerar perfekt i Windows7 med kodade kanaler i MCE!

 

Ideen jag kan ge dig är att välja 32 bitars Win7 och vänta på en ny drivrutin..

De kommer säkert ut med en ny beta version av anysee...frågan är bara om man orkar vänta...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag har nu fått Anysee viewern att se betalkanarer, men jag får det fortfarande inte att fungera i MCE. Den säger att kanalen är kodad. ÄR det någon som fått det.

 

Om jag har fattat MCE rätt så har det ingen support för kodade kanaler. Så Tuners som fungerar väl skickar inte en kodad kanal till MCE utan avkodar kanalen i tunern för att sedan skicka den som en öppen kanal till MCE.

 

Så om någon av er har fått detta att fungera så bör stöd finnas i tunern. Men om ingen av er har fått detta att fungera så har Anysee programmerarna något kvar att göra :). Lägg gärna till vilken typ av Tuner som ni använder. Själv använder jag E30 Plus, dvs DVB-T tunern

 

MVH Pidde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej!

 

Jag tänkte ta upp denna tråd igen för att höra om någon har en lösning på detta.

 

Även jag har problem att se betalkanaler i MCE (Windows 7) tillsammans med Anysee E30 Plus.

 

Det fungerar bra att se betalkanaler med Anysee Viewer, men denna programvara hänger sig med jämna mellanrum. Dessutom är den inte lika enkel och genomarbetad som MCE7. Därför vill jag få betalkanalerna att fungera i MCE7.

 

Jag har testat med programpaketet 2.1.0 tillsammans med driver 20100130. Har även testat med äldre drivers 20100107 och 20091105 utan resultat.

 

Som vissa nämner nedan så svarar Anysees support inte på de frågor man ställer om detta problem.

 

Finns det någon som fått detta att fungera? I så fall med vilka versioner?

Kan någon tipsa om något annat media center med stöd för live tv?

 

Tack på förhand!

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag hoppas att jag inte väcker en allt för gammal tråd. Men jag har precis anslutit ett Anysee E30 Plus med boxer mix till min dator. Jag verkar få de flesta kanaler att fungera. Men Discovery Science säger bara Service unavailable, alternativt Service scrambled. På Discovery Travel&Living så får jag just nu en testbild som säger att jag minsann kan ta emot MPEG4. BBC World New säger Service Scrambled, men CNN verkar fungera.

 

Jag har installerat det senaste programmet som jag hittade på anysee.se. Och jag kör Windows Media Center. Någon som tror att jag kommer få det att fungera, och i så fall har ni några tips på hur jag gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...