Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 64 bit + Windows Live Mail


Aja

Rekommendera Poster

Det går inte att skriva ut från Windows Live Mail, men väl från IE och Word. Följande errormeddelande visas:

 

Ett fel har uppstått i skriptet på den här sidan.

Rad: 291

Tecken: 1

Fel: Automation-server kan inte skapa objekt.

Kod:0

URL: res.//ieframe.dll/preview.js

 

Kan det vara så att Windows Live Mail inte funkar med 64 bitars Windows 7? Finns det någon som har fått det att funka? Tacksam för förslag på åtgärder.

 

Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att Windows Live Mail inte funkar med 64 bitars Windows 7? Finns det någon som har fått det att funka?

Windows 7 64-bit och Windows Live Mail fungerar bra ihop. Tyvärr kan jag inte testa att skriva ut då jag saknar skrivare. Ska se ikväll om jag kan hitta något som kan lösa ditt problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört dll-kommandot i den kommandotolk som kommer fram när jag klickar på länken i Windows hjälpen.

 

Då får jag följande errormeddelande:

 

Modulen actxprxy.dll lästes in, men anropet DIIRegisterServer misslyckades med felkoden 0x80070005

 

Det är nog inget inget administratörskonto jag kört ifrån även om jag är den enda personen som har ett konto på denna dator. Så här står det ang. att köra kommandotolken som adminsitratör:

 

Köra kommandotolken som administratör

Klicka på Start .

 

Skriv kommandotolken i sökrutan.

 

I resultatlistan högerklickar du på Kommandotolken och sedan klickar du på Kör som administratör. Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

 

Men jag får inte upp någon resultatlista.

 

Hur gör jag för att logga in som administratör?

 

Gunilla

 

Jag har kollat nu och jag har faktiskt ett administratörskonto.

 

Har du några ytterligare tips?

 

Gunilla

[inlägget ändrat 2009-11-17 18:13:30 av Aja]

[inlägget ändrat 2009-11-17 18:15:35 av Aja]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I resultatlistan högerklickar du på Kommandotolken och sedan klickar du på Kör som administratör.

När du har högerklickat på Kommandotolken och markerat Kör som administratör, så bara klicka på Kör som administratör. Då ska du få upp UAC för att godkänna manövern. Efter att du klickat Yes/Ja där, öppnas Kommandotolksfönstret och då kör du .dll filen.

 

[bild bifogad 2009-11-17 18:19:44 av Maratonmannen]

1171380_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag visste inte att kommandoltolken finns i Tillbehör. Nu har jag kört .dll filen i administratörsläge och fick besked att det lyckades, men det går fortfarande inte att skriva ut. Jag har även provat med att starta om datorn och det blir samma scriptfel.

 

Gunilla

 

[inlägget ändrat 2009-11-17 18:29:59 av Aja]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med att avinstallera och installera om Windows Live Mail?

Vad är det du vill skriva ut från WLM, bilder, text?

Inte för att jag tror att det kan hjälpa, men om du inte har någon annan mailklient, kontrollera att Windows Live Mail har alla standrardvärden.

Kontrollpanelen (Klassisk vy) -> Standardprogram. Klicka på 'Ange dina standardprogram', markera Windows Live Mail. Får du till svar att programmet har alla standardvärden? Om inte, klicka på 'Ange det här programmet som standardprogram'.

Gör sedan samma med Internet Explorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du engagerar dig.

Jo, alla standardvärden finns i båda programmen.

 

Det handlar om en ny dator och felet fanns från början. Det fanns även andra fel som gjorde att jag fick ominstallera Windows 7 och då uppstod samma utskriftsfel igen så det handlar nog inte om installationen.

 

Visst kan jag använda Outlook i stället, men jag skulle vilja få detta att funka eftersom jag hellre använder Windows mail.

 

Jag undrar om det inte kan vara< något problem med att jag har 64 bitars Windows7 och att Mail-programmet inte klarar det. Å andra sidan fick jag svar på ett annat forum att någon fått det att funka med 64-bitars Windows7.

 

Får du några fler idéer så är jag tacksam om du förmedlar dem.

 

Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde du alla .dll filer som Cluster tidigare tipsade om?

 

Om inte, kör dessa två och som tidigare, öppna kommandotolken som 'Kör som administratör'.

 

regsvr32 ole32.dll

regsvr32 oleaut32.dll

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag körde alla filer.

 

regsvr32 oleaut32.dll gick bra att köra men inte regsvr32 ole.dll.

 

Det ledde dessvärre inte till att jag kunde skriva ut mejlen.

 

Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Efter ytterligare ominstallation av Windows 7 i min nya Dell-dator löstes en del problem bl.a. utskrift från Windows Live Mail.

 

Men efter ett par timmars jobb med datorn kan jag plötsligt inte använda Windows Mail alls. Det kommer fram följande meddelande: Ett oväntat fel uppstod och Windows Live Mail stängs. Om jag klickar på OK så stängs programmet. Det går helt enkelt inte att komma in i det. Jag har försökt att installera om Live Mail men felet kvarstår.

 

Det är förstås svårt att veta vad det "oväntade felet" består av, men är det någon som har något tips? För övrigt verkar datorn nu fungera.

 

Gunilla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades få det att funka när jag först avinstallerade Windows LÖive och installerade på nytt.

 

Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...