Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag behöver ett råd!


target52

Rekommendera Poster

Hej på er alla vänliga själar.

 

Jag har ett problem som jag inte tycks kunna lösa på egen hand och hoppas på ett gott råd från Er.

Jag köpte en ny dator Acer travelmate 7530 i mars 2009. Vista home edition var installerat men säljaren tillika ägaren av databutiken rekommenderade mig att välja en nedgradering till OP. XP- pro. för att det hade varit mycket problem med vistan, för 500:- fick jag detta gjort.

 

Nu i slutet av september hade jag fått problem med skräp som hade lagt sig någonstans som inte jag kunde fixa själv och fick därför lämna in datorn. Jag fick då tips om att nu var vista helt OK med servicepack-2 och mot 400:- skulle jag få den uppgraderad.

Nu har jag vista men mitt problem är att allting går fruktansvärt trögt med explorer8 som browser, något bättre med firefox och google chrome. Problemet är att jag får starta om datorn flera gånger per dag, olika program hänger sig och allting känns mycket frustrerande.

Jag ringde microsoft och frågade hur vistan var och fick rådet att windows7 skulle lösa problemet och dessutom skulle jag få det kostnadsfritt av Acer men icke. Datorn var köpt före 26 juni i år därför ingår ingen uppgradering kostnadsfritt.

 

Kan någon ge mig ett råd vad ska jag göra för att få ordning på datorn och kunna jobba med utan att man hela tiden måsta starta om och annat?

Beror felet på vistan?

Tror någon att windows7 löser problemet?

 

Tacksam för alla goda råd.

 

MVH

John

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...