Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fråga om tv-mottagre


Databecca

Rekommendera Poster

Nu e det så att jag ska flytta i januari och jag trodde som det alltid brukar vara att det ingår en tv-mottagre i lägenheten vilket det alltid brukar vara standard!

 

Men nu fick jag svar på att nej det finns ingen mottagare utan enbart använda TV sen direkt koppla anntenn kabel ifrån tv till väggen men hmm jag äger ju ingen fjärrkontroll till min tv och jag har ingen lust att punga ur pengar till en ny tv heller då det nu tillkommer mycket kostander inför flytten!

 

Jag undrar om man kan köra en egen mottagare och då via den sätta i anntenn kablen från väggen till mottagare och sen scart imellan mottagare och tv!

 

Dessa kanalutbudet jag har tydligen ingår heller inget kort där så ja kan man ändå köpa en box, gå via den med anntenn kabel och sen cart till tv;n och ändå få kanalerna att se på som då ingår?

 

Eller måste jag fixa kort och hela köret?

 

Tycker bara att det lät så konstigt för det brukar ju va standard att ha en mottagare som ingår i lägenheten och sen har sitt utbud som lägenheten då erbjuder men nej som ja sa jag måste använda mig at tv:ns fjärrkontroll och jag äger ingen fjärrkontroll och tv:n är så pass gammal att det inte finns nån universal som funkar till den!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om man kan köra en egen mottagare och då via den sätta i anntenn kablen från väggen till mottagare och sen scart imellan mottagare och tv!

 

Kan du få tag på en gammal videobanspelare med fjärr så fungerar det att koppla mellan antennuttaget och TV'n.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...