Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blå skärm vid viloläge


Lasse H

Rekommendera Poster

När jag väcker min dator ur viloläge hände det att jag få blå skärm och att den startar om igen. Jag har inte installerat någon ny hårdvara på länge.

Felrapporten ger denna information:

 

BCCode : 40000080 BCP1 : 8221B130 BCP2 : 815C6F30 BCP3 : F8968EF4

BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 256_1

 

och dessa filer ingår i felrapporten

 

C:\DOCUME~1\L\LOCALS~1\Temp\WERb5ad.dir00\Mini111509-01.dmp

C:\DOCUME~1\L\LOCALS~1\Temp\WERb5ad.dir00\sysdata.xml

 

Några tips?

Lasse

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-15 13:37:48 av Lasse H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det blivit värre. Idag kom datorn inte länge än till att hälsa mig välkommen och sedan blev det bara ljusblått (alltså inte "blå skärm" utan "windowsblått" med muspil men inget annat. Jag kan köra datorn i felsäkert läge. Tips på åtgärd?

 

/Lasse

 

 

Jag körde System Restore och fick igång systemet. Försökte ta bort det sista inlägget men det gick inte.

[inlägget ändrat 2009-11-21 15:21:05 av Lasse H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att BCCode : 40000080 brukar vara relaterat till drivrutiner för nätverk, modem och liknande enligt det jag hittar med google. Har du installerat, uppdaterat eller avinstallerat något som är relaterat till det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du hitta den enheten i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera)? Dubbelklicka på den och på en av flikarna finns en knapp för att ångra en drivrutinsinstallation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det inte finns någon möjlighet att ångra en uppdatering för något med nätverk?

Är det ett vanligt nätverkskort för nätverkskabel, ett för trådlös anslutning till en router eller ett mobilt bredband?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tre enheter under Network adapters

 

1394 Net Adapter

Intel PRO/Wireless 2915ABG Network Connection

Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC

 

 

 

På alla dessa får jag svaret att det inte finns någon backup drivrutin när jag försöker göra en rollback. jag är, som sagt, inte säker på att jag har försökt uppdatera drivrutinerna. Eller kanske att det försvann när jag gjorde en System Restore?

Jag kollade igenom andra drivrutiner och gjorde en rollback på processorns drivrutin och startade om igen.

 

Enligt Intels hemsida har jag en gammal drivrutin för Inte PRO/Wireless 2915ABG men jag har inte lyckats ladda ner den.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kanske att det försvann när jag gjorde en System Restore?
Om du gjorde en systemåterställning till innan du uppdaterade drivrutinen så försvann uppdateringen när du gjorde systemåterställningen.

 

Har du fortfarande problem med viloläge?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde inte ha förändrats eftersom jag den återställningspunkt jag valde var i förrgår och då fanns problemet men jag har inte hunnit kolla om blåskärmsproblemet finns kvar. Det skumma med detta är att det inte uppträtt varje gång jag väckt datorn. Har en känsla av att det är när datorn stått en längre stund i viloläge.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var jag inne på Microsofts hemsida som tyckte att jag skulle uppdatera min Ethernet drivrutin vilket jag gjorde. Efter det har jag inte fått blåskärm, hittills i alla fall. Dock craschade Thunderbird när jag väckte datorn nyss, men det kanske inte har med det andra att göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...