Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installerat Vista på fel partiiton


ziema

Rekommendera Poster

Jag skulle installera om Vista eftersom windows inte ville uppdateras. Men det jag inte förstod var att Vistainstallationen ligger på Recovery D://. Så jag installerade det på vanliga C://. Vilket inte var så klokt. Så nu har jag ju två windows på datorn, vilka tar upp mycket plats. Dessutom så är alla mina gamla program och filer kvar i "windowls.old" mappen, vilket också tar plats.

Så vad borde jag göra? Borde jag intstallera om Vista på recoverydisken och försöka ta bort installationen på c://? Eller är min dator dömd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte installera Vista på Recovery D: eftersom recverypartitionen är för liten och används endast till att förvara datorns orginalinstallation.

 

Förmodligen så har du installerat om Vista från en skiva utan att formatera datorn. Då skapas en "Windows old mapp". Om du vill få tillbaka datorn till det skick den var när du köpte den så föreslår jag att du startar Recoveryfunktionen som din dator har. Om du kör recovery så raderas allt på datorn och den återställs i det skicket som den var första gången du startade den.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Recovery D: ligger väl den återställningspartition varifrån installation sker till C:. Där ska du absolut inte installera Vista då blir D: ju förstörd.

 

Är det inte bara att ta bort "Windows.old"-mappen? Under förutsättning att du noga har kontrollerat att där inte finns något som du vill ha kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...