Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Creative Soundblaster X-FI Xtreme audio och Windows 7 är problem


Arohdin

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har ett problem gällande mitt ljudkort.

Det ljudjkortet jag har (Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio) håller på att krångla hela tiden.

 

Om jag lyssnar på musik via internet explore så "hackar" ljudet. alltså inte att filmen laddar utan mer hackit.

typ: he-ee-ee-e-j

 

Det är väldigt irriterande. Det händer samma sak om jag spelar Counter Strike Source eller andra spel.

 

Jag hade samma problem med Vista, där kunde jag inte lösa problemet.

Jag trodde att det skulle bli bättre nu när windows 7 kom ut. men det värkar ju inte så.

 

just det, Anledningen till att jag har problem med kortet är nog för att kortet är BARA stöd för windows xp. men det finns dock vista och windows 7 drivrutiner för kortet (som jag använder).

 

Jag tror jag har dem senaste Drivrutinerna men jag är inte säker.

 

om ngon vill hjälpa mig så vore det snällt.

 

//Arohdin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just det, Anledningen till att jag har problem med kortet är nog för att kortet är BARA stöd för windows xp. men det finns dock vista och windows 7 drivrutiner för kortet (som jag använder).

Kortet har stöd för både XP, Vista och Win 7, och här finns dom senaste drivrutinerna, men det är kanske dom du använder?

http://support.creative.com/downloads/welcome.aspx?nDriverType=1#type_1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den drivrutinen jag har.

 

nu blir jag sura på Creative :(

 

Dem påstår att man ska kolla deras sida OFTA så att man kan få de senaste drivrutinerna för bästa ljuduplevelse.. men problemet är att den senaste drivrutinen de släppte var 2 JULI 09!!!!!!! det är skit länge sen jue........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
lucasmarts

Jag har samma ljudkort.. men kör Windows 7.

Creatives support är minst sagt 'mongo'.

Jag arbetar mycket med att spela in ljud och musik, sedan jag installerade ny uppdatering eftersom skivan inte stöds i Win7, så har där nu kommit en störig eko effekt när man kör från mikrofon samt att front panelen endast kan 'ta emot' ljud, det går ej koppla in mik där då ljudet 'inte kommer fram', går alltså inte spela in..

 

Jag tror jag skickat mail 20 gånger fram och tillbaka men de verkar inte fatta nånting trots bilder och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...