Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.exe startar filenedladdning...


BenkeBunker

Rekommendera Poster

Ska hjälpe en granne med en krånglande dator.

 

Följande har jag sett.

 

Alla .exe filer har en IE liknande symbol.

När jag försöker starta t ex crome.exe, eller något annat program, så kommer det upp samma sak som det gör när man laddar från internet. Man för en fråga om man vill spara eller köra (starta) filen crome.exe, det är väldigt konstigt- Det verkar som om accocieringen av .exe filer har blivit fel.

 

Hur får jag detta rätt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, funkade bra, nu kör jag en systemåterställning till en tidpunkt innan datorn började strula. Tack igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var se god, det är du väl värd!

 

Kan du hjälpa mig med detta också.

 

Maskinen har sp1 och när jag försöker installera sp2, tankade ner den från MS download,så får jag femeddelande x0800f900 (tror jag, maskinen är just nu avstängd).

 

Har försökt i felsäkert läge, samma fel.

 

På maskinen finns både Limewire och något torrent program så jag vet inte hur mycket "skit" den finns mer, beror ju på vad det har laddat ner och fått med på köpet.

 

Jag vill gärna hjälpa, men ibland undrar man om det är någon ide, att de aldrig lär sig...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felkoden 0x0800f900 finns inte på någon annan webbsida när man googlar.

 

Om datorn är infekterad så kan det sätta käppar i hjulet så det är ju bra att köra igenom datorn med några antispionprogram och online-skanningar förutom det installerade antivirusprogrammet. Jag har lite länkar på min webbsida http://ceblstockholm.googlepages.com/home

 

"Felsökning av problem med att installera Service Pack på Windows Vista och Windows Server 2008"

http://support.microsoft.com/kb/947366/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelandet var 0x800f0900.

 

Hittade winlogon.exe i MSconfig/autostart, känns inget bra. Kör till en början med Fsecures online scanner. Får se vad den ger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är nu OK utom att sp2 inte vill installera. Såg dock att det är många som har problem med samma felkod som jag har på denna maskin. Hoppas att MS löser det snart. Har nu lämnat igen maskinen till ägaren och hon är glad.

Tack igen Cecilia.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...