Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adobe flash player stänger ner explorer


MillaHn

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ett problem

När jag är inne på Facebook och spelar spel, så kommer en ruta som säger att internet explorer kommer starta om och att problemet ligger i tillägget Flash 10c.ocx

 

Jag har Vista home, internet explorer 7, (har inte uppdaterat till 8, för en del av de funktioner jag gillar försvann tyvärr)

 

Jag har sökt på problemet, avinstallerat adobe flash, startat om datorn, installerat det på nytt, men problemet kvarstår

Jag testade med att avinstallera silverlight, men det hjälpte inte heller!

 

Vad kan jag mer testa?

Har läst att en del har samma problem, men när de tittar på Youtube, men inga lösningar tyvärr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har du tänkt alternativet att du kan ha fått in skräp i datorn,Facebook och spel ringer iallafall i mina öron att du kan ha fått nåt otrevligt i din dator!

Vad har du för säkerhetsprogram i datorn?

Mvh Laston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag använder AVG 9.0.707

 

Borde det inte bli fel på fler ställen än bara Facebooks Mafia Wars? Det är det enda stället som det händer på

 

En del har fått svaret att det har men registry key att göra, men jag vet inte vad det innebär

 

Mvh

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! ok registernycklar kan o blir ofta infekterade,så jag föreslår att du kör malwarebytes för att kolla så att det inte är nåt sånt som krånglar![log]Ladda ner Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) från en av dessa länkar:

http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

http://projects.securitywonks.net/projects/details.php?file=158

Dubbelklicka på mbam-setup för att installera programmet.

 

Se till i slutet av installationen att det är bockar för:

Uppdatera Malwarebytes' Anti-Malware

Starta Malwarebytes' Anti-Malware

Tryck på Slutför

Om det finns någon uppdatering så kommer den att laddas ner och installeras.

 

När programmet startar så välj "Utför snabb skanning" och tryck på Skanna.

Skanningen tar ett tag.

När den är klar så tryck på OK och sedan "Visa resultat".

Bocka för allt och tryck sedan Ta bort markerade.

När borttagningen är klar så öppnar Anteckningar med en logg.

 

Eventuellt så kommer det upp en begäran om att starta om datorn (Restart). I så fall gör det.

Om det blir ett felmeddelande Error loading... efter omstarten så starta om datorn än en gång.

Om programmet inte kommer igång efter omstarten så starta det.

 

Om loggen inte kommer upp själv i Anteckningar så hittar du loggen på fliken Loggar i MBAM.

Kopiera loggen och klistra in den i ditt svar[/log]Mvh laston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag vet inte vad det är för nåt, men testar med det!!

 

Nu har jag testat, och den hittade inga illasinnae poster tyvärr!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! ok jag hittar bara lite som har med detta spel och strul att göra och då verkar problemen handla om vilken version av detta spel som används!

Prova annars att installera om flashplayer igen och följ dessa instruktioner så att den blir ordentligt installerad!

http://www.saswsupport.se/?page_id=190

 

Annars måste jag erkänna att jag inte har så mycket mer råd att komma med tyvärr,nån annan kanske kan komma med bättre hjälp!?

 

Mvh Laston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Testade med det också, och lyckades efter en hel del krångel även få bort det som låg kvar som en flash-mapp!

 

Fungerade nästan i en timme, men nu har det börjat igen

 

Tack för all hjälp!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok det var märkligt att det fungerade en stund,om du vill så kan du få posta en DDS logga så får jag titta om det syns nåt konstigt i den!?

 

Vi kan se vad DDS visar till att börja med. Ladda ner DDS till Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet (i Vista högerklicka och Kör som administratör).

Tryck Yes/Ja på frågan om Optional Scan.

I ditt svar bifogar du de två loggarna DSS.txt och Attach.txt på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen nappen i Besvara-fönstret

Upprepa med nästa logg.

 

Mvh Laston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vet inte om detta kan vara till någon hjälp men skriver det ändå.

Jag hade AVG på min dator och det ställde till en del problem.

Kanske skulle du prova med att avinstallera AVG och lägga in ett annat antivirsprogam, jag har nu Avast och det funkar fint.

 

Tänk bara på att efter du avinstallerat AVG på vanligt sätt, ladda ner denna fil för att ta bort alla rester av programmet.

 

http://www.avg.download-tools

 

 

Vad månde bliva av detta??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Att det fungerar ett tag, sen blir likadant är inte märkligt, så har den gjort hela tiden!

 

Vad är DDS?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag är nog inte redo att ta bort mitt virusskydd, det har aldrig krånglat, däremot har jag haft strul med Norton, och något annat jag hade förut

 

Nu har jag tagit bort allt från Adobe, har bara reader kvar.. vet inte om det kanske fungerar att vänta nån månad med att ladda ner det, då kanske barnsjukdomarna försvunnit från flash 10c.ocx!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! DDS är ett verktyg som visar hur det ser ut i datorn med program och processer etc etc,den ändrar inget i datorn alltså!!

Har du Shockwawe installerat i datorn?

Mvh Laston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag hade shockwave, men tydligen så hör 10c.ocx till shockwave, så den har jag också avinstallerat!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag definitivt inte, men det tillägget som strulat, flash 10c.ocx låg som ett tillägg till shockwave, därför tog jag bort den!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Jag har inte laddat ner shockwave, bara flashplayern nu.. får se hur länge det funkar!

 

Väntar man med shockwave ett tag, så kanske det problemet rä borta sen.. tyvärr var jag tvungen att aktivera 10c.ocx igen, får att kunna ladda ner flashplayern ordentligt..

 

Tack så mycket för alla tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...