Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Jet - stötkänslig. Skydd för telefonen sökes!


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Äger sedan ett år tillbaka Samsung SGH-J400, men den modellen finns inte längre på marknaden. Upptäckte det när jag höll på med Samsung PC Suite, och sökte runt för att lösa problemet varför inte programmet fungerade fullt ut.

 

Enligt Samsungs support finns det inte heller någon uppdatering för telefonen, så att jag kan få programmet att fungera. Ville kunna skicka SMS via programmet. Går ju snabbare med ett vanligt tangentbord än att sitta med tummen och skriva på telefonen. Det sket sig visade det sig.

 

Nu har mina blickar fallit på Samsung Jet. Är väldigt sugen på telefonen, men den tycks vara väldigt känslig för stötar. Hittade forum där folk tappat telefonen i golvet. Då har displayen gått all världens väg. Displayen är en sådan här touchdisplay. Ganska stor också.

 

Finns det något sätt att skydda telefonen mot eventuella fall från fickor t ex?

...t ex väska eller liknande som skyddar mot stötar.

 

Har hänt att min nuvarande kasat ur fickan när jag böjt mig ned. Dock överlevde telefonen utan några skador. Mer än att batteriluckan och batteriet flög iväg några meter längre bort.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

[inlägget ändrat 2009-11-12 14:23:51 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krusell har en skräddarsydd väska för Jét. Tyvärr är den så klantigt gjord att om man stänger väskan kan man inte ha 3,5 mm proppen i, något man förmodligen vill ha om man ska ha telefonen som en walkman, och just därför nyttja väskan. (Dessutom är väskan felsydd vad gäller den ena kameran).

Inget bra svar således men du slipper göra om mitt misstag...

 

Man får hoppas Samsung tillverkar en väska snart.

Annars, som stötskydd så är de mjuka väskorna avsedda för små digitalkameror ganska bra. Som ren förvaringsväska alltså.

 

F.ö. är jag nöjd med telefonen. Den har, som jag ser det, bara tre brister - förutom avsaknaden av väskan då..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...