Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Netgear WGT624v3 och Hamachi


Deodric

Rekommendera Poster

God kväll alla här på eforum.

 

Jag har i många desperata situationer hittat svar här på forumet, men den här gången sitter jag väldigt fast och har beslutat mig på att skapa en egen liten tråd.

 

Som rubriket styrker har jag problem med min router av modellen Netgear WGT624v3. Nämligen så blockerar den en hel del saker och ting för mig (jag förmodar åtminstone att det är routern som spökar..)

 

Närmare bestämt så bråkar jag med Hamachi2 just nu, där jag alltid har "relayed tunnel" till andra datorer. Anledningen till att jag anklagar min router är för att varje gång jag försöker göra en Port Forwarding / Add Custom Service till ett program (hamachi, torrents, andra onlinespel etc) så visas inte informationen i listan i routern, men om jag sedan försöker göra det på nytt så står säger den att porten redan är upptagen. Att det inte fungerar testar jag med PortForwardings lilla program. Det finns 1 port forwarding som alltid ligger kvar i listan, som fungerar och går att redigera, men tyvärr behöver jag fler än så.

 

Firmware går heller inte att uppdatera säger routern.

 

Genom att söka runt lite på internet har jag sett att flera andra har samma problem, men jag har inte lyckats hitta någon form av lösning någonstans.

 

Kan man hitta några tips här tro? ;<

Ger självklart mer information om det behövs.

 

Edit.

Jag tror alla inställningar är rätt i själva Hamachis inställningar också, dvs. att programmet ska arbeta enbart genom specifika portar.

 

/Deodric

 

[bild bifogad 2009-11-10 19:51:04 av Deodric]

[inlägget ändrat 2009-11-10 19:52:37 av Deodric]

[inlägget ändrat 2009-11-10 19:53:43 av Deodric]

1170166_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamachi är buggigt med routers. Fick köra utan min netgear rp614v4 för att det blev massa connection timeouts och lustiga fel i olika spel. Port forwarding verkade knappt fungera.

 

Kan du inte bara göra en reset på din router om det är något fel i mjukvaran?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...