Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

frågor om det nya Modern Warfare 2


Nickolaus

Rekommendera Poster

Hej hej! jag undrar om man kommer att kunna spela som single player som man kan på cod 4 på det nya spelet Modern Warfare 2 ?

Kommer det vara andra nya vapen i Modern Warfare 2 ?

Kommer det vara mer eller bättre grafik på Modern Warfare 2 än Cod 4 ?

Hur ser systemkraven ut för spelet ?

Mvh Nicklas.

 

[inlägget ändrat 2009-11-09 16:26:15 av Nickolaus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla du så jävla bra är jag inte på engelska. Istället för att skicka link så kan du ta och berätta istället känns oerhört lättare än att skicka svår engelska anteckning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla du så jävla bra är jag inte på engelska.

Hur ska Anjuna veta detta om engelskan? Jag menar, "hela Internet är engelskt och alla i Sverige kan ju engelska". :P

 

Men däremot kommer just jag ihåg sen förut att det var problematiskt med engelskan. Och det kan finnas många skäl till det (som ingen behöver ha något att göra med), dyslexi kan vara ett, men tänk på att ingen är tankeläsare utan räkna till tio innan du svarar i forum – i annat fall kan det dessvärre leda till att man blir ensam.

 

Istället för att skicka link så kan du ta och berätta istället känns oerhört lättare än att skicka svår engelska anteckning.

Att skriva på sätt som kan uppfattas som krav är ingen bra idé – det leder inte till några svar utan tvärtom.

 

P.S. Förresten fanns länken "Svenska" nere till vänster i Anjunas länk:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Modern_Warfare_2

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-10 07:39:36 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej en fråga genom att jag är så jävla osäker på spelet. Kan man spela som offline på single player läge som man kan på call of duty 4 ? jag vill bara vara säker på det innan jag köper spelet? eller är det typ bara ett simpelt lanar spel ? man måste väll kunna spela som offline på single palyer också eller?.. Nicklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag tackar det verkar vara det. som cod 4. För först var jag rädd för att man måste ansluta till servrar för att kunna spela spelet i överhuvutaget. genom att jag bara har 2 Mbit hastighet på mitt 3 kontant bredband så skulle det nog bli problem för mig isf när jag spelar det på servrar liksom.

 

[inlägget ändrat 2009-11-11 09:43:35 av Nickolaus]

[inlägget ändrat 2009-11-11 09:45:49 av Nickolaus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massor av föregångare till den här typen av spel. Har du spelat många av dem? T ex vill jag tipsa om Medal of Honor: Pacific Assault och MoH: Airborne. Fördelen med dem är att du kan få bägge två för bara 150-200kr totalt. Och ja de har enspelarkampanjer för annars hade i alla fall jag aldrig spelat dem – att spela online är döden av tråkighet. :P

 

Pacific Assault:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=41419&o=inkfrakt

 

Airborne:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=113841&o=inkfrakt

 

P.S. Och så finns ju förstås spelet som startade allt, MoH: Allied Assault, men det vill man nog i så fall bara spela av nostalgiska skäl då grafiken idag är mycket gammal...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=41414&o=inkfrakt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp hihihi jag har spelat dom:thumbsup: kan hålla med om att grafiken är gammal gämnfört med dagens grafik i spel. Okej du gillar inte häller spela spel på internet uppkoppling ? typ LAN. Vilket sammanträffande. Okej jag känner mig inte ett dugg osäker nu om cod 6 så idag ska jag beställa det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att jag kommer kunna spela på höga grafikinställningar på modern warfare 2 med min AMD Phenom2 X2 550 klockad till 3,71 Ghz och 4 Gb i ram och mitt XFX radeon HD 4870 512 Mb XXX ?. På cod 4 kan jag köra på högstaste inställningar. Men cod 6 kanske är mer presterande eller vad tror du ?.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Counter Strike och andra handlar om: spring, dö, spring, dö, spring, dö, spring, dö i all oändlighet. Höjden av meningslöshet. ;)

 

Jag sökte efter systemkrav för Modern Warfare 2 och fann lite olika bud. Vad som verkar ha skett är att de lägsta kraven har ökats ifrån de allra första buden. Jag antar att de var för lågt ställda från början. Men följande tror jag är de aktuella systemkraven (alltså de lägst ställda, inte de rekommenderade):

[log]OS: Microsoft Windows XP, Windows Vista and Windows 7 (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)

Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported

Memory: 1 GB RAM

Graphics: 256 MB NVIDIA GeForce 6600GT or better or ATI Radeon 1600XT or better

DirectX: Microsoft DirectX® 9.0c

Hard Drive: 12GB of free hard drive space

Sound: 100% DirectX 9.0c compatible sound card

Internet: Broadband connection required for Multiplayer Connectivity. Internet Connection required for activation[/log]

 

Hursomhelst kommer din dator knappast att ha några bekymmer med spelet. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte brytt mig om att mäta så mycket men kan ändå konstatera att HD5870 är en riktig best som lätt spöar HD4850 Crossfire. Och så går det lite mindre ström också än vid två st HD4850 (runtomkring 180W tror jag det var i stället för uppemot 220W). Fläkten är helt okej fastän det bara är originalkylaren – som vanligtvis är skit.

 

Har i alla fall gjort en mätning i 3DMark Vantage med en tidig betadrivare. Och medan HD4580 Crossfire aldrig lyckades passera 10000 poäng så gav ett enda HD5870 ca 11500! :-) Datorn består i övrigt av Core 2 Duo E8500 och 4GB DDR2-1066.

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-12 16:07:18 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara spelat det multiplayer i en spelhall med några kompisar men det är riktigt bra online! Mycket av kritiken runt Moderna Warfare 2 har kretsat runt den korta kampanjen i single player så om du inte är intresserad av multiplay så bör du kanske vänta lite tills spelet går ner lite i pris så att det inte känns ovärt. Många vapnen är nya och väldigt speciella, lite futuristiska nästan. Grafiken är bättre än Cod 4, fler saker går sönder :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det låter bra men räcker det med 2 mbit om jag ska köra online på det då? för jag har bara 2 mbit usb modem kontant ?.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej men vadå kräver det så mycket hastighet menar du? en kompis till mig sa att han kör det på 2 Mbit utan problem om man inte laddar ner nått på utorrent samtidigt. Hur många timmar ligger Campaign läget på då i prencip ?

[inlägget ändrat 2009-11-14 22:02:07 av Nickolaus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...