Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta mail från gammal dator till ny - Windows 7


adde34

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har sparat mina mailfiler i format DBX från OE 6 i Win XP på gamla datorn. Nu vill jag exportera de till min nya dator som har Win 7 och Windows Live Mail. Har försökt men lyckas inte

 

Hur gör jag? Har ganska många viktiga mail som jag vill spara i Win 7

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa:

1. Öppna Windows Mail genom att klicka på StartBild på Start-knappen, Alla program och Windows Mail.

2. Klicka på Arkiv-menyn, Importera och på Meddelanden.

3. Klicka på Microsoft Outlook Express 6 och klicka sedan på Nästa.

4. Kontrollera att Importera e-post från en OE6-katalog har markerats och klicka sedan på OK.

5. Klicka på Bläddra, hitta den Outlook Express-mapp som du kopierade till datorn och klicka sedan på mappen en gång för att markera den. (Öppna inte mappen när du markerar den.)

6. Klicka på Välj mapp och klicka sedan på Nästa.

7. Klicka på Alla mappar om du vill importera alla mapparna eller klicka på Markerade mappar och markera de meddelandemappar som du vill importera och klicka sedan på Nästa.

8. Klicka på Slutför.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Import-messages-into-Windows-Mail-from-Outlook-Express

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hejsan,

 

En ganska gammal tråd men häromdagen så lyckades jag importera exporterade meddelanden och adressbok från OE till Windows Mail på det sättet som Cluster beskriver här ovan. Tyvärr kollade jag inte här först utan satt själv och höll på ett bra tag innan jag fick till det. Men det lär man ju sig ganska mycket på, att försöka själv alltså. Tyvärr så blir det ju inte så ofta man lär sig de "rätta" sakerna utan det blir ju mest att man får säga: "att man lär sig av misstagen" ;)

 

Nu var det ju så att frågan gällde Windows LIVE Mail (Cluster har beskrivit Windows Mail) och eftersom det inte har hänt nåt mer i tråden så antar jag att frågeställaren fick det att funka även i Windows Live Mail-versionen.

 

Imorgon ska jag försöka göra just detta på min pappas dator, föra över exporterade meddelanden och adressboken från XP till hans nya dator som har WLM. Grejen är att han redan har haft igång sin nya dator ett par veckor och har själva e-postkontona installerade och körda så där finns de senaste veckornas mejl. Vad händer med dessa när jag importerar de gamla? Det samma gäller adressboken, försvinner de nya mejlen och tillagda adresserna eller finns de kvar och de nya importerade hamnar på ett eget ställe eller hur funkar det?

 

Tacksam för lite råd och tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...