Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Voddler.exe


Schtaan

Rekommendera Poster

Har installerat Voddler visserligen men bara för det så ska väl ändå inte voddler.exe ligga under Aktivitetshanteraren/prosesser och ta 3-4% cpu kraft.

Har inte programmet startat ens. Har inte ens haft igång voddler på ett par dagar.

Processen går ju att döda men ändå!

Vad gör den?? Finns inget spår av den i autostarten heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte programmet startat ens.

Nja, om du startar programmet så drar VoddlerPlayer.exe igång

 

Har voddler.exe och VNetManager.exe igång när Voddler är installerat. Båda 0 i CPU, 1164 kB resp. 632 kB i minne.

Har C:\Program\Voddler\service\VNetManager.exe som autostart.

Du kan högerklicka på ikonen i systray och välja exit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flyttar tråden till forumet för Program - övriga

 

Cecilia - Moderator för Virus, skadliga program & botemedel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör den??
Voddler fungerar ungefär som ett fildelningsprogram, så det är hela tiden igång och snyltar på dina systemresurser och din bandbredd. Även när du inte kör det.

 

Ungefär i alla fall har jag för mig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Märkte också att voddler.exe låg o använde lite av CPUn även om jag inte hade igång programmet. (Går ju att manuellt gå in i aktivitetshanteraren o stänga av det, men lite segt att göra varje gång)

 

Tog bort VNetManager.exe från autostarten via msconfig, men det hjälpte inte.

 

Någon som har nått tips på hur man kan få voddler.exe att inte hoppa igång när man startar datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Techno-Mattan

Hej!

 

Mikael63---> Jag får inte upp den rutan när jag högerklickar på "voddler.exe"

I vilket operativsystem fick du upp den?

På den ruta över Egenskaper jag får upp med Windows XP (Pro ver. 2002 SP3) finns inte valet "Startmetod" med under fliken "Allmänt". För övrigt finns där bara flikarna; "Version", "Kompatibilitet", "Digitala signaturer" och"Sammanfattning".

 

Har samma problem med nya Voddler version 1.1.0.4682 (Installerad nu i Mars 2010)och det är att den ligger och tar otroligt stor CPU-kraft automatiskt vid start av datorn.

Jag är tvungen att stänga av den manuellt varje gång jag har startat datorn då det annars inte går att köra andra program smidigt.

 

Vill alltså veta hur man gör för att den inte ska starta automatiskt (och gärna varför den kräver så mycket CPU-kraft om någon vet detta). ;)

 

/M.v.h Mathias.

post-63076-126910764423_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael63s bild är inte från Utforskaren/Den här datorn utan från Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...