Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hackat hotmail konto


nsky

Rekommendera Poster

Hej,

har på den senaste tiden fått Delivery Status Notification att det inte ha gått att leverera mitt epost meddelande. Problemet är att jag inte har skickat detta meddelande, har även bytt lösenord men har fortfarande samma problem. Går detta att åtgärda, eller är det bara att skrota kontot nu? Skulle kännas surt, eftersom jag har haft samma konto sen -98.

 

Så här ser meddelande ut som skickas från mitt konto:

 

Hello

How are you ? I had bought a new laptop SONY VGN-AR38C and a mobile phone BlackBerry Curve 8900 in this website:www.forayt.com one weeks ago .

they are original and prefet and much cheaper . So i introduce this website to you . hope it will useful for you .

 

 

 

 

 

 

Jonas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är lätt att förfalska avsändaradressen på ett mejl så kan det bero på att någon använder din mejladress som avsändaradress.

 

Man kan ju också tänka sig att det finns något skadligt program i datorn som plockar upp t ex lösenordet till hotmail.

 

Hur många sådana Delivery Status Notification får du om dagen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget internet hemma, så jag hoppas inte jag fått någon skit på jobbdatorn. Men det är lite olika, ibland kommer det inget men som idag har jag fått 5-6 st

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var något som konsekvent skickade spam med din avsändaradress så skulle det nog bli mycket fler Delivery Status Notification. Om det är ett jobb där det finns en ordentlig IT-support så borde de kunna hjälpa dig med att kolla om det finns något skadligt i datorn. Annars så kan du t ex skanna datorn online på http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om det gäller ditt jobbmail, eftersom du säger att du inte har något internet hemma, då är det väl bättre att du kontaktar IT-supporten på ditt jobb, så får dom lösa ditt problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...