Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator till TV(PX80) via HDMI - Ingen bild


Fartlek

Rekommendera Poster

Har idag med största sannolikhet uteslutit att problemet som rubriken lyder har något med min dator och dess inställningar (har så att skärmen klonas till TV) att göra. Har varit och testat på två andra TV-apparater med min dator och min kabel och fått perfekt bild och ljud direkt man kopplar in.

 

I mitt hushåll har vi två PX80 och jag får inte bild på någon. Syns bara svart bild och vilken HDMI-ingång jag kör på uppe i hörnet. Samma sak oavsett vilken av de tre portarna jag väljer att använda. Får heller ingen bild oavsett vilken upplösning jag väljer på datorn. Läst genom bruksanvisningen till min TV men finner inget som kan vara till hjälp där.

 

Någon med bra koll på den här, vad det verkar, vanliga TV-modellen och kan hjälpa mig med problemet?

 

Alla idéer välkomnas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också en PX80 (TH42).

Ansluter kabel till HDMI 1 och väljer då också denna ingång med fjärren.

Har inte varit några problem med bild, däremot kan det vara krux att få fram ljud då man helst bör ha gjort inställningar i datorn först och därefter kopplat kabel.

(Är väl en Vista-feature att det ska krångla lite..)

 

Lite osäker nu men klona skärm osv. behövs inte göras utan bara med funktionstangent för utmatning välja att visa på båda eller bara tv. (bärbar pc)

 

Edit: Tror man bör kolla frekvens för bildskärm, undrar om inte denna info kom härifrån Eforum..

 

Edit2: 59 Hz är det på den aktuella datorn

[inlägget ändrat 2009-11-05 00:27:38 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

 

Jag var i kontakt med Panasonic-supporten idag och fick som svar att det inte går att koppla in en dator till någon av HDMI-portarna. Jag får alltså koppla in till PC-porten på Tv:n med en rutten VGA-kabel.

 

Konstigt det funkar för dig men inte här.. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...