Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fan vad dåligt....


FinGeR

Rekommendera Poster

Min kompis hade köpt ett nytt grafik kort (Geforce 2 MX) och han kunde inte installera det så han gick till en affär som tog 500 :- !

 

Dom installeratde kortet men sen när han kom hem funkade det inte, så han ringde till affären och dom sa typ: Det var bara mitt jobb att installera det. ( Fast han visste att det inte funka, så sa han inget... :-( )

 

Vad tycker ni min kompis ska göra? Jag tycker han ska klaga på butiken...

 

/ Pontus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har han installerat drivrutinerna, eller har dom bara slängt i kortet i wn ledig slot...?

 

 

____

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom installera det i rätt port + alla drivrutiner men dom visste att kortet och datorn inte funka tillsammans innan dom installera det... :-(

 

Dåligt tycker jag att inte säga något.

 

/ Pontus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsumentombudsmannen. Direkt.

 

Tänk om du kört in till en bilverkstad med dina vinterdäck i bagageluckan. Du säger åt mekanikern att byta sommardäcken mot dina nya, och han gör det. Tar betalt och rullar in nästa kund. När du kommer hem så upptäcker du att han inte satt fast muttrarna som håller däcken på plats (ok, lite överdrivet. Men du bor kanske jättenära verkstan? ;). När du sen ringer ner till verkstan och frågar varför han inte gjort sitt jobb så svarar han "Det var mitt jobb att bara _byta_ däcken". Skulle du acceptera det?

 

Det absolut minsta du ska begära är att få pengarna tillbaka.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Vilken butik var det?

 

Så som dom gjort visar ju bara på ett enormt förakt för sina kunder och bör med andra ord fås att gå omkull snarast.

 

/E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vilken butik var det?

 

Så som dom gjort visar ju bara på ett enormt förakt för sina kunder och bör med andra ord fås att gå omkull snarast."

 

Absolut, posta deras namn, så gör djungeltelegrafen resten. Såna sk*tstövlar förtjänar inte att få frodas i hemlighet.

 

/PaleRider

 

 

 

 

*bloody.devil@penguigon*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, konsument... jag skulle inte tillåta det och förresten var det min kompis som ska ha pengarna tillbaka...

 

Affären heter Jills Teknologi ( tror jag ) i Uppsala.

 

/ Pontus

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...