Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Voddler - när släpps det till allmänheten?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

I början på september anmälde jag mitt intresse för Voddler.

 

Ni vet mediaspelaren eller vad man ska kalla det för där man kan se på filmer helt lagligt. Bredbandsbolaget (?) har det redan, men då ska man vara kund hos dom om jag inte missförstått det hela. Nu sitter jag med Stadsnätet hos Telia.

 

Fortfarande har jag inte fått svar på intresseanmälan.

 

Så här stod det i mailet jag fick efter intresseanmälan:

 

Thank you for showing an interest in Voddler!

A beta version of Voddler is currently out and we will not add new members at this stage.

 

Under tiden har tjänsten blivit utsatt för hackerattacker. Smartingar som försökte bli av med reklamen genom att genomföra ett hack mot spelaren.

 

Kan det ha fördröjt det hela?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början på september anmälde jag mitt intresse för Voddler.

Jag gjorde det i somras någon gång och har heller inte fått någon alfa-testinbjudan. Det är väl bara att hålla ut. Personligen tror jag dock att det kommer rinna ut i sanden, precis som med Joost, fast av andra anledningar.

 

 

[inlägget ändrat 2009-10-31 10:15:20 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tiden har tjänsten blivit utsatt för hackerattacker. Smartingar som försökte bli av med reklamen genom att genomföra ett hack mot spelaren.

 

Kan det ha fördröjt det hela?

 

Det är möjligt, men initialt så gjorde det ju att de släppte den nya klienten tidigare än planerat för att gå över till plattformen som var tänkt för skarpt bruk-

 

Om Voddler kan överleva eller ej beror på filmbolagens vilja att samarbeta. Voddler är extremt hypat innan få ens har sett det. Jag hoppas verkligen att det kommer att leva upp till förhoppningarna. Det skulle vara gräddet på moset i min HTPC. Men inte alla har en sådan, så en hårdvaruprodukt från Voddler ser jag som en nödvändighet för att vinna den stora marknaden. Det är väl tal om en Voddlerbox, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Voddler är extremt hypat innan få ens har sett det.

 

Spotify hörde väl också till den kategorin när det släpptes, men nu är det tyst på den fronten. Alla sitter säkert och hoppar i väntan på den nya flugan Voddler just nu, kan jag tänka mig.

 

Skärmdumparna som jag sett ser väl OK ut. Det som skrivits om Voddler låter spännande, men sedan är det en annan sida av myntet om det lever upp till allt som utlovats med filmer och utbudet på filmer.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte alls för mig att Spotify var hypat på samma sätt innan lanseringen. Även om du till viss del har rätt, invitesystem leder ibland till att något blir extra åtråvärt.

Vad beträffar Voddler har jag läst en del kommentarer om att det fortfarande ska vara ganska buggigt. Jag tror inte att de kommer att släppa en allt för buggig version skarpt. Strategin verkar nu vara att portionera ut invites för att få en kontrollerbar belastningsökning. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag ställde mig i kön, men det skulle ju vara roligt om det damp ner en inbjudan.

 

[inlägget ändrat 2009-10-31 14:15:14 av MrB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men sedan är det en annan sida av myntet om det lever upp till allt som utlovats med filmer och utbudet på filmer.

Det är ju den enda sidan på myntet som betyder något i slutändan. De kan skapa hur cool mediaklient som helst med tusentals servrar och noll lagg, men utan ett utbud som kan konkurrera med allra minst uthyrningsbutiker och allra helst det olagliga alternativet så kommer det bara sälla sig till skaran av misslyckade online-satsningar som ex. SF Online.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan Voddler men har 0 kvar av Invites (har aldrig haft några..) antar att detta fixas först att det blir invites som delas ut?

Edit:

Can I invite my friends to Voddler?

Not at this time. We have a great number of people standing in line for an invite and we wouldn´t feel right about letting other people ahead of them.

TV-serier finns ännu inte tillgänglig.

Klienten är litet jobbig - man får köra som i ett gammalt dosspel med tangenterna..

Såg nu att klienten även finns för Mac

[inlägget ändrat 2009-10-31 21:40:05 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...