Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WARNING! för McAfee


GT37

Rekommendera Poster

Hej!

 

Får det gå till så här??

För tre veckor sedan köpte jag en laptop av märker ACER.

Förinstallerat låg McAfee Security 2009 som skulle få prövas i 60 dagar.

Innan dess skulle man ha bestämt sig!

 

Hör nu! Efter 14 dagar får jag följande meddelande: OTÄKT!

Your McAfee® security subscription has been successfully renewed using the payment information we have on file. You can enjoy another year of safety whenever you use your computer and go online. .

 

Jo för ca 2 år sedan köpte jag enbart McAfee Site Advisor med kort och det är det dom har använt utan att fråga och jag har inte givit något tillstånd till det.

 

Sedan står det:

P.S. If you wish to cancel your subscription, McAfee can refund only if cancellation is within 60 days of this renewal notice.

 

To contact McAfee Customer Support, visit www.mcafeehelp.com and select your country or language.

 

Så egenmäktigt förfarande är ordet! Jag har sökt på denna adress men utan att få rättelse. Telefon fungerar inte.

 

Nu använder jag Norton Security 2010.

 

Och är ganska så arg på McAfee!

[inlägget ändrat 2009-10-28 23:03:51 av FS2004]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter lite skumt kanske.

Har du verkligen kollat ditt bankkonto så att just McAfee har dragit summan?

Svårt att veta också om vad du och McAfee kom överens om den gången, menar inte att du har fel, men det kanske har blivit någon miss, som har gjort så att dom fick möjlighet/tillåtelse att "löpande" dra en gång varje år eller så.

 

Kolla/ring och be dom titta i sina system hur det ser ut, anser du att det är fel, säg att du inte vill ha denna prenumeration, och be dom avsluta.

 

http://www.mcafee.com/se/

 

 

 

Flyttar tråden till mera lämpligt forum

//gästen - Moderator för Brandväggar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och Tack för svar!

 

Jo!

 

Efter mail och efter telefonkontakt är pengarna återbetalade.

 

Lärdom!

 

Läs det finstilta:

Period. Såvida licensavtalet inte avslutas på det sätt som framställs här, gäller det under den period som anges i dokumentationen. Om ingen period har angetts skall standardperioden vara ett (1) år från inköpsdagen, utom beträffande en gratisversion av programvaran där standardperioden skall vara så länge McAfee tillhandahåller programvaran. Om du har samtyckt till att låta McAfee förlänga prenumerationen på programvaran automatiskt genom att debitera ett giltigt kreditkort om vilket du har försett McAfee med uppgifter, förlängs prenumerationen automatiskt trettio (30) dagar innan perioden löper ut och en gång om året därefter mot en avgift som inte är större än McAfees då aktuella pris, exklusive säljfrämjande och rabatterade priser.

 

Det hade jag missat då jag tog McAfee Security.

 

Så läs det finstilta!!!

 

Ha det bra!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte denna typ av avtal som exempelvis Canal Digital har fått spä av konkurrensverket för? Dvs avtal som automatiskt förlängs om inte kunden inkommer med en avbeställningen inom en viss tid.

 

Jo, nog är det så. Negativ avtalsbindning. Man får icke göra så i Sverige

 

Om du känner dig manad, anmäl till konkurrensverket.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänkte att det blivit en sådan miss, ganska lätt att missa dessa rader, då dom oftast står under det finstilta, och tyvärr så läser dom flesta inte sådant speciellt noga.

Men bra att dom backade direkt, och att du fick pengarna tillbaka.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...